بومی سازی ساخت ۴۴۰۰ قلم تجهیزات نفت در مناطق نفت‌خیز جنوب

به گزارش تفسیری ممتازنیوز به نقل از خبر گزاری ایسنا در تاریخ ۴ شنبه ۱۷ آبان ۹۱،

مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب گفت: این شرکت در دو سال اخیر توانسته حدود ۴ هزار و ۴۰۰ قلم از تجهیزات مورد نیاز صنعت نفت را بومی سازی کند.

به گزارش تفسیری ایسنا، حمید بورد، مدیرعامل شرکت مناطق نفتخیز جنوب در گردهمایی مدیران عامل، مدیرات تولید وعملیات شرکت های تولیدی و عملیاتی با اعلام این خبر گفت: بخشی از ۴ هزار و ۴۰۰ قلم تجهیزات نفت بومی شده در این شرکت، مربوط به توربین های گازی، بخش دیگر مربوط به توربین های نیرو و همچنین کمپرسورهای گازی و قطعات و تجهیزات حفاری است.

وی بر ضرورت تدوین اسناد مربوط به تجهیزات بومی شده تاکید نمود و افزود: همهی اسناد فنی ساخت ماشین آلات و دستگاه های بومی شده در شرکت مناطق نفتخیز جنوب موجود است و سایر شرکت هایی که به این دستگاه ها نیاز دارند می توانند از آنهااستفاده نمایند.

بورد همچنین ساخت قطعات توربین و کمپرسور و ساخت قطعات کمپرسور ترموداین را از جمله اقدامات مهم این شرکت عنوان نمود.

به گزارش تفسیری پایگاه اطلاع‌رسانی شرکت نفت، مدیرعامل شرکت مناطق نفتخیز جنوب با تاکید بر ضرورت تغییر در مقررات جاری به منظورحمایت بیشتر ازساخت داخل و ایجاد بانک اطلاعات متمرکز ساخت داخل افزود: ساخت دستگاه MOS، ساخت دستگاه سنجش میزان نمک نفت خام، دستگاه چاه پیمایی، فلو کامپیوتر، تامین انرژی الکتریکی واحدهای صنعتی به روش پراکنده، ساخت موتور الکتریکی سه فاز الفایی با گردش ۲۱ هزار دور در هر دقیقه، طراحی و ساخت انبوه تجهیزات حفاری از جمله نوآوری ها و ابداعات مهم این شرکت بوده است.

وی با اشاره به اینکه هم اکنون۸۳ درصد کل نفت خام کشور معادل بیش از ۳ میلیون بشکه در روز از ۵۷ میدان تولیدی در مناطق نفتخیز جنوب استحصال می گردد گفت: مناطق نفت خیز جنوب حاوی ۲۳ کارخانه نمک زدایی، ۱۶ کارخانه گاز و گاز مایع، ۳۲ هزار کیلومتر خط لوله و ۴۱ ایستگاه جمع آوری و تقویت گاز فشار است.

بورد در پایان بر ضرورت تبدیل چالش به فرصت در روند توسعه صنعت نفت تاکید نمود.

انتهای پیام


ایسنا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.