بومی سازی قوانین و مقررات ایمنی و بهداشت ضروری است

یکشنبه ۱۴ آبان۹۱ به نقل از باشگاه خبر نگاران جوان در پورتال خبری ممتاز نیوز انتشار یافته است،

قوانین و مقررات ایمنی و بهداشت کشور اغلب برگرفته از منابع خارجی است و نیاز است با توجه به شرایط کشورمان این قوانین و مقررات بومی سازی شوند.

دکتر محمد علی لحمی پزشک و متخصص بهداشت حرفه ای در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران ، گفت: با توجه به شرایط زیست محیطی کشورمان و همچنین رشد پی در پی منابع مختلف لازم است که فرهنگ سازی در حوزه HSE کشورمان صورت پذیرد و استاندارد های لازم نیز در این حوزه تدوین شود تدوین این استاندارد ها نیاز به یک الگو سازی در این زمینه است چون در این حوزه دقت لازم اعمال می گردد.

وی افزود: ما مراجع قانونی ناظر در حوزه ایمنی و بهداشت را داریم ولی متاسفانه نظارت لازم را در این زمینه نمی بینیم و اگر در کشور به کارگران زحمتکش آموزش های لازم و بهای کافی به آن ها داده شود کارفرمایان نیز نفع بسیاری در این زمینه می برند و در کل بسیار سودمند و موثر در جامعه خواهد بود.

وی یادآور شد: آمارهای ما از حوادث کار ناقص است چون بیشتر اوقات ترس از محرومیت کاری سبب گزارش تفسیری نشدن این حوادث در محیط های کار می گردد.

وی خاطر نشان نمود: بیشتر آیین نامه های ایمنی و بهداشت از منابع خارجی است و در این زمینه مالک نظر کم داریم و برنامه ریزی در جهت ایمنی و بهداشت لازم و ضروری است./ع۲


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.