بومی سازی مغزهوشمندموتورتوسط متخصصان ایران خودرو

مهندس نجم الدین خبرداد :

بومی سازی مغزهوشمندموتورتوسط متخصصان ایران خودرو

عصر خودرو : با تلاش مختصصان ایران خودرو برای اولین بار درکشور، مغز هوشمند موتور که از پیچیده ترین فن آوری روز دنیا برخوردار است ، درسال تولید ملی ،حمایت از کار و سرمایه ایرانی بومی سازی شد.

  به نقل از ایکوپرس ، مهندس جواد نجم الدین مدیر عامل گروه صنعتی ایران خودرو با بیان این مطلب گفت : الکترونیک روزبه روز نقش مهم تری در قطعات خودرو ایفا می کند و رشد این بخش درسال های اخیر با شتاب روز افزونی درجریان بوده است .
وی افزود : ایران خودرو نیز به کارگیری سیستم های نوین الکترونیک در خودرو های جدید را دردستور کار قرار داده است .
مهندس نجم الدین تاکید کرد : دردهه آینده ۸۰ درصد نوآوری های خودرو درحوزه الکترونیک اتفاق خواهد افتادو درعین حال کاربرد های الکترونیک درخودرو ها به تدریج از اختیاری بودن انتخاب آن از سوی مشتریان به استاندارد تبدیل شده است .
وی تصریح کرد : بیشترین کاربرد های الکترو نیک خودرو دربخش ایمنی متمرکز است و ایران خودرو دراین زمینه سرمایه گذاریهای خوبی انجام داده است .
مدیر عامل گروه صنعتی ایران خودرو از حمایت و کمک به توسعه فناوری الکترونیک دربخش قطعه سازی خبرداد و اظهارداشت : از دانشگاه ها انتظار می رود به گسترش تحقیق و توسعه در زمینه برق و الکترونیک در صنعت به ویژه صنعت خودرو بپردازند .
وی با اشاره به اینکه موتور تی یو۵ نصب شده برروی رانا کاملا ساخت داخل است ، افزود : داخلی سازی این موتور با رانا شروع شده و ایران خودرو توانست موتور داخلی سازی شده را برای پژو ۲۰۶ نیز بکار برد
مهندس نجم الدین در پایان تاکید کرد : مشکلات پیش آمده برای حوزه تولید به علت شرایط بین المللی، عزم ما برای گذراز این مرحله افزایش داده و قصد داریم روند تولید را دو چندان و حضور خودرا دربازار های جهانی گسترش دهیم .

دوشنبه ۱۰ مهر   ۱۰:۴۷


منبع:عصرخودرو

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.