بوی عطر آگین زندگی آمدن بهار را نوید می‌دهد

۱فروردین ۱۳،

آرامی آب و جاری بودن بر بستر رود خرمی را به ارمغان آورده گل محمدی با طراوت خود فضا را عطرآگین کرد .

به گزارش خبرنگارممتازنیوز، آب شدن یخ‌ها نوید آمدن بهاری دیگر را به طبیعت می‌دهد تازگی طبیعت یادآوری پاک کردن غبارهای خانه را به ساکنین آن داده و زندگی برای نو شدن جریانی از عشق و محبت را سمبل خود می‌داند.
این روزها به آستانه رویش و سبز شدن زمین و درختان بی‌برگ نزدیک می‌شویم روزهایی که گرمایی متفاوت و زیبایی بی‌نظیری دارد.
شکوفایی غنچه‌ها بر بستر درختان پدیده‌ای نو بعد از یک زمستان طولانیست و برای گرمای دوباره زندگی رخت نو بر تن کردن همگی از لطف پروردگار است.
در میان این روزها عید باستانی نوروز، جشنی که در سفره هفت سین دارد و هر یک از این سین‌ها تمدن ماندگار ایرانیست خودنمایی می‌کند که سال نو را در کنار آن جشن می‌گیریم.
سالی نو، بوی ماهی و لباس‌های نو که برای کودکان قدیم نقش خوش داشت نمی‌دانم در ذهن کودکان امروز چه معنایی دارد…
و عیدی‌هایی که برای هر کدام از ما شوقی درپی دارد. 
*بهار تحول طبیعت را مژده می‌دهد
یک جامعه شناس در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران گفت: مژده آمدن بهار را باید به علاقه‌مندانی داد که زمینه بهاری شدن را برای ایجاد یک تحول همه جانبه و تغییر و دگرگونی کامل آماده می‌کنند.
بهار آغاز سال را با نو شدن طبیعت پیام می‌دهد.
جعفربای در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران گفت: دگرگونی همه‌جانبه‌ای در دل طبیعت ایجاد شده برای اینکه خانه تکانی‌های همه جانبه انسان‌ها به بار نشسته و بر فطرت خویش که در طول یکسال فعالیت روح و روان ما را کدر ساخته حال با آمدن بهار پاکسازی می‌شود.
وی افزود: بهار بهانه‌ای است برای همه بدی‌ها به خوبی‌ها چون جنس بهار لطافت است زیرا در فضایی پاک و تازه نمی‌توان آلوده زیست و ناپاک ادامه حیات داد.
بای تصریح کرد: لازمه استقبال از بهار در کنار خانه تکانی‌ها شست و شوی روح و روان از همه بدی‌هاست بهار نوید معاد را به ما می‌دهد که هم انسان به هوش باشد که بعد از ترک این جهان دنیای جاودانه‌ایست و ادامه حیات واقعی ما در آنجا است.
وی در پایان بیان داشت: ما برای آسایش به این دنیا نیامده‌ایم بلکه برای تحمل مشکلات آمده‌ایم بهار با احیای طبیعت نوید زنده شدن همه مردگان را در معاد به رخ می‌کشد و به راستی که بهار با تمام زیباییهایش درس‌های بسیار اساسی برای زندگی به ما هدیه می‌دهد./ف


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.