بوکسور سیاستمدار اوکراین خواهان برگزاری دور دوم انتخابات پارلمانی به صورت سراسری شد

به گزارش تفسیری ممتازنیوز به نقل از خبر گزاری ایسنا در تاریخ ۴ شنبه ۱۷ آبان ۹۱،

“ویتالی کلیچکو”، بوکسور معروف اوکراینی و رهبر حزب مخالف “پانچ” گفت: در انتخابات اخیر این کشور حتی یک حوزه نیز وجود نداشته که در آن تلاش‌ها برای تقلب در نهایت ثبت شده باشد و باید دور دوم انتخابات پارلمانی به طور سراسری در چند حوزه محدود انتخاباتی برگزار شود.

به گزارش تفسیری خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری ایتارتاس، ویتالی کلیچکو اظهار نمود: انتخابات پارلمانی ۲۸ اکتبر اوکراین نامناسب بود و ناظران بین المللی، موسسه‌های اروپایی و حتی خود اوکراینی‌ها ارزیابی درستی از فرآیند انتخابات داشتند.

وی تاکید نمود: این مساله که کمیسیون مرکزی انتخابات اعلام نموده تعیین نتیجه واقعی آراء در پنج حوزه رای‌گیری غیرممکن است و تصمیم آن برای برگزاری دور دوم انتخابات در این حوزه‌ها به معنی این است که کمیسیون مرکزی انتخابات تقلب و دستکاری در انتخابات را پذیرفته است.

وی تاکید نمود: به همین سبب است که دور دوم انتخابات نه تنها در این حوزه‌ها بلکه در کل کشور باید برگزار شود. ما حتی می‌توانستیم احتمال یک انتخابات تازه در کل کشور را در نظر بگیریم که براساس یک قانون انتخاباتی تازه به جای قانون قدیمی برگزار شود.

وی افزود: کسی که شکایت داشته باشد، می‌تواند تا روز قیامت در دادگاه‌ها شکایت کند و با تصمیم‌های دیکته شده از بالا رو به رو شود.

کلیچکو عنوان داشت ما باید انتخاباتی براساس یک قانون تازه و فهرست‌های آزاد احزاب برگزار کنیم.

انتهای پیام


ایسنا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.