بوکو حرام و داعش، یک روح در دو بدن

گردآوری توسط گروه سیاسی ممتاز نیوز

کد مطلب : ۱۷۱۴۷۹

بوکو حرام و داعش، یک روح در دو بدن

گروه‌های افراطی به پیش می‌تازند؛

بوکو حرام و داعش، یک روح در دو بدن

وحشی‌گری‌های بوکو حرام در نیجریه ادامه دارد

خبرگزاری ممتاز: در حالی که گروه تروریستی داعش در جنایات خود عراق و سوریه را هدف قرار داده است، بوکو حرام خواب را از چشم اهالی شمال نیجریه گرفته و به قتل و غارت دست می‌زند.

سه شنبه ۱۱ آذر – ۱۳:۱۵

به گزارش گروه ترجمه ایمنا، مدتی است که موجی از حملات وحشیانه شمال نیجریه را هدف قرار داده است. حملاتی که گروه تروریستی بوکو حرام آن را سازماندهی کرده و با خشونت و افراطی گری در پی قتل عام اهالی این منطقه است.
بوکو حرام یک گروه مسلح و تندرو اسلامی در کشور نیجریه است که خواستار تعطیلی تمامی مدارس نوین و تحمیل قانون شریعت بر تمامی ۳۶ ایالت نیجریه است.
می‌توان گفت این گروه تروریستی که در عمل شباهت بسیاری به داعش دارد از جمله وحشی ترین گروه‌های تروریستی قلمداد می‌شود.
اقدام‌های داعش در عراق و بوکوحرام در نیجریه آشکار می‌کند شیوه دهشت افکنی این ۲ گروه شباهت‌های بسیاری به هم دارد. حتی هر ۲ گروه، وحشی گری‌های یکدیگر را در ربایش و کشتن افراد تایید می‌کنند. در زمینه اقدام‌های وحشیانه و جنایت‌های تندروانه نیز میان این ۲ گروه شباهت‌هایی وجود دارد.
دو گروهی که خلیفه‌های هر یک ادعای ایجاد خلافت اسلامی کرده‌اند و در پی به نمایش گذاشتن اسلام جعلی خود هستند.
روزنامه نیویورک تایمز به خشونت‌های این گروه افراطی در نیجریه اشاره می‌کند و در همین رابطه می‌نویسد: اغلب حملات اخیر گروه تروریستی بوکو حرام در مناطق شمالی صورت گرفته است. بوکو حرام که خود برخاسته از همین مناطق است در طول پنج سال گذشته همواره این مناطق را مورد اصابت قرار داده است.
در ادامه این حملات و در انفجار بمبی در مسجد مرکزی شهرکانو، مهم ترین شهر شمالی نیجریه ۱۲۰ تن از ساکنان این منطقه کشته شدند.
نیروهای بوکو حرام که اغلب سلاح‌های جنگی خود را در درگیری با نظامیان ارتش نیجریه به یغما بردند در پی تصاحب تجهیزات نظامی موجود در شهر نیز هستند.
در یک ماه اخیر، این گروه، آدم ربایی حدود ۳۰۰ دختر ۱۶ تا ۱۸ ساله از مدارس استان بورنو را به سیاهه جنایات خود افزوده است. دست کم ۲۲۳ نفر از این دختران هنوز گرفتارند و در ویدئویی که روز دوشنبه منتشر شد، ابوبکر شاکو -رهبر گروه- اعلام کرد که آنها را خواهد فروخت.
او در صحبت‎هایی که با استقبال گسترده رسانه‎های غربی مواجه شده است مدعی شده: «در دین مجاز به برده‎داری هستیم و می‎توانم با ربودن افراد، آنها را به بردگی خود درآورم.»
۱۴/

Share/Save/Bookmark

– .

خبرگزاری ایمنا – آخرین عناوین سیاسی
باز نشر: سایت خبری تحلیلی ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.