بوگیرهای طبیعی یخچال کدامند

  عکس های جذاب امروز ارسال برای دوستان

حتما برای شما هم اتفاق افتاده است که در یخچال را باز کنید و بوی بد یخچال کاری کند که کارتان سریع انجام دهید و تا حد امکان به آنجا باز نگردید.

این بوی بد می تواند دلایل مختلفی مانند خرابی یخچال یا زیاد ماندن غذاهای مختلف در داخل آن داشته باشد. بهتر است که برای رفع آن هر چه سریع تر اقدام کنید. چرا که ممکن است غذاهای سالم شما را نیز خراب کند. در ادامه به برخی از راه هایی که می توانید به کمک آن این بوها را نابود کنید اشاره می کنیم.

رای از بین بردن بوی نامطبوع داخل یخچال می توانید از جوش شیرین استفاده کنید. مقداری جوش شیرین را در ظرف ریخته و آن را درون یخچال بگذارید.

همچنین می توانید یک تکه ذغال را در یک پارچه توری بپیچید و در یک گوشه از یخچال و فریزر بگذارید بماند . این روش بسیار موثر تر از هرنوع بوگیر یخچال است که در مغازه ها می فروشند و این تکه ذغال می تواند سالها در یک گوشه از یخچال شما بماند و خاصیت بوگیری خود را از دست ندهد.

بوگیرهای طبیعی:

* آب گوجه فرنگی: پس از دور ریختن غذاهایی که بر اثر فاسد شدن بو ایجاد کرده است، ابتدا قسمت داخل یخچال را با اسفنج یا پارچه آغشته به آب گوجه رقیق نشده خوب تمیز کنید، سپس با آب ولرم آن را تمیز و خشک کنید.اگر بو برطرف نشد، این کار را با آب گوجه یا سرکه تکرار کنید.

* اسانس وانیل: یکی از بهترین بوگیرهایی که میتوانید از آن استفاده کنید اسانس وانیل است. برای اینکه بتوانید از آن به بهترین روش استفاده کنید باید مقداری پنبه را به اسانس وانیل آغشته کنید و آن را در گوشه ای از یخچال قرار دهید.

*لیمو: یکی دیگر از بهترین بوگیرها لیمو است. بعد از اینکه غذاهای بودار را از یخچال خارج کردید بهتر است تا یک لیمو را برش زده و درون یخچال قرار دهید. همچنین می توانید یک پارچه را به آب لیمو آغشته کنید و آن را چند ساعتی داخل یخچال قرار دهید.

تبیان

گردآوری : پایگاه اینترنتی ممتازنیوز

تاریخ نشر چهارشنبه ۱۵ شهریور   مشاهده : ۴۸   | بازدید از صفحه اول


ممتازنیوز – هنر در خانه

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.