بوی تورم ۴۰ درصدی می آید؟

۱۹م اسفند ،

بینا- بیزینس مانیتور در تازهترین گزارش خود اعلام کرد اقتصاد ایران در سال ۲۰۲۲ به رشد باز می‌گردد و نرخ تورم ایران در فاصله ۲۱ مارس ۲۰۱۲ تا ۲۰ مارس ۲۰۲۲( مطابق با سال ) به ۴۰ درصد خواهد رسید.
براساس گزارش تسنیم موسسه تحقیقاتی بیزینس مانیتور در تازهترین گزارش خود پیش بینی کرد اقتصاد ایران در سال جاری میلادی با وجود تحریم ها وارد رشد شود.
این موسسه که از رشد منفی ۰.۸ درصد اقتصاد ایران در سال ۲۰۱۲ خبر داده است پیش بینی کرد رشد اقتصادی ایران در سال ۲۰۲۲ به مثبت ۰.۵ درصد برسد. این موسسه پیش تر برای این سال نیز رشد منفی ۰.۸ درصد را پیش بینی کرده بود.
در این گزارش آمده است: ما پیش بینی خود از رشد تولید ناخالص داخلی ایران را اصلاح کرده ایم و انتظار داریم اقتصاد ایران در سال ۲۰۲۲ رشد ۰.۵ درصدی داشته باشد که بیشتر از پیش بینی رشد منفی ۰.۸ درصدی در گزارش سه ماه پیش است.
این گزارش افزود: روند رشد اقتصاد ایران باز می گردد. اما ما تاکید می کنیم این امر محصول کاهش واردات است که در اثر کاهش تقاضای داخلی صورت می گیرد.
بیزینس مانیتور پیش بینی خود از نرخ تورم ایران را نیز اصلاح کرده و پیش بینی نموده است نرخ تورم در ایران طی سال (۲۱ مارس ۲۰۱۲ تا ۲۰ مارس ۲۰۲۲) به ۴۰ درصد برسد. در گزارش سه ماه پیش این موسسه نرخ تورم ایران برای امسال ۴۵ درصد پیش بینی شده بود.
بر اساس این گزارش همچنین پیش بینی می گردد در سال نرخ تورم ایران کاهش یابد و به ۳۳ درصد برسد.

RSS
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.