بوی مهر و پایان ۷ ماه بلاتکلیفی/ پایان فراق اسکوچیچ و ملی‌پوشان

اگر مشکلی پیش نیاید و تعویق بازی‌های ملی تمدید نشود، بالاخره سرمربی کروات و بازیکنان تیم ملی به مراد دل خود می‌رسند و می‌توانند بعد از ماه‌ها تعطیلی، در اردوی مهر ماه حاضر شوند.

به گزارش ممتازنیوز به نقل از ایسنا، در هیاهوی نقل و انتقالات لیگ برتر و حواشی مربوط به تیم‌های استقلال و پرسپولیس، هماهنگی‌های لازم برای برگزاری اردوی تیم ملی بعد از هفت ماه تعویق صورت گرفته و اگر مشکل خاصی پیش نیاید، دراگان اسکوچیچ و ملی‌پوشان بالاخره به همدیگر می‌رسند تا طلسم لغو اردوها و بازی‌های ملی شکسته شود.

در واقع از زمان روی کار آمدن سرمربی کروات در تیم ملی با ظهور و شیوع ویروس کرونا در جهان همراه بوده و از بد ماجرا، تیم‌های ملی در اولویت کمتری در مقایسه با تیم‌های باشگاهی قرار گرفتند تا همزمان با برگزار نشدن بازی‌های ملی، مساله پایان همکاری ایران و اسکوچیچ هم مطرح شود.

با این وجود، اسکوچیچ این روزها با امیدواری بیشتری کار می‌کند چون زمان تشکیل اردو و بازی تدارکاتی با ازبکستان در مهر ۹۹ هماهنگ شده اما با وجود کرونا و همه‌گیری این ویروس مهلک در جهان، همچنان خیال اسکوچیچ راحت نیست. او می‌گوید: «روزهای سختی است زیرا به دلیل شیوع کرونا نمی‌توانیم بازی کنیم. البته این مشکل فقط برای ایران نیست بلکه تمام تیم های دنیا با آن درگیر هستند. بی صبرانه منتظر برگزاری بازی‌های تدارکاتی هستیم.»

* اردوی ۱۰ روزه تیم‌ملی در مهر ماه

طبق اعلام فدراسیون فوتبال، اردوی تیم ملی ایران با توجه به حضور چهار تیم لیگ برتری در لیگ قهرمانان آسیا، دیرتر و از ۱۲ مهر (شنبه) آغاز می‌شود و تا ۲۱ مهر ادامه دارد اما همچنان تیم ملی چهار روز از آغاز پنجره بازی‌های ملی در دنیا جلوتر است. از میان ملی‌پوشان، بازیکنانی که مشکلی از بابت محدودیت‌های تردد به ایران نداشته باشند، طبق اعلام فهرست اسکوچیچ از داخل و خارج کشور در آکادمی فوتبال به اردوی تیم ملی ملحق خواهند شد.

تیم ملی ۱۷ مهر (پنج شنبه) یعنی پنچ روز بعد از تشکیل اردو در تاشکند با ازبکستان بازی دارد اما مشخص نیست کاروان ایران چه زمانی عازم پایتخت این کشور می‌شود تا در دیدار دوستانه با این تیم شرکت کند.

* اولین بازی اسکوچیچ و ایران در آزادی

بازی با تاجیکستان هنوز قطعی نشده اما دپارتمان تیم‌های ملی از انجام برخی مذاکرات برای نهایی شدن این مسابقه خبر داده است که در صورت توافق طرفین، ۲۱ مهر این دیدار برگزار خواهد شد.

پیش از این فدراسیون فوتبال از برگزاری این بازی در ورزشگاه آزادی خبر داده که می‌تواند اولین بازی رسمی ایران و اسکوچیچ در سال ۲۰۲۰ در ایران باشد.

* اسکوچیچ به ابهامات جامعه فوتبال پاسخ می‌دهد

تشکیل اردو و برگزاری بازی‌های تدارکاتی به خصوص دیدار با ازبکستان، می‌تواند موجب شناخت بیشتر جامعه فوتبال با سرمربی جوان تیم ملی ‌شود؛ مردی که با انتقادهای فراوان روی نیمکت تیم‌ملی نشست. با این حال او در ماه‌های گذشته بسیار پرتلاش ظاهر شده و تقریبا تمام بازی‌های مهم را حتی در شهرستان‌ها به تماشا نشسته است.

از ابهامات مهم درباره تیمی که اسکوچیچ خواهد ساخت، مربوط به کسانی است که به تیم‌ملی دعوت می‌کند و اینکه چه نگرشی در نوع و سبک بازی تیمش ایجاد خواهد کرد. این سرمربی کروات هنوز خودش هم پاسخ این سوال را نمی‌داند اما مطمئنا دنبال ایجاد تغییرات است به ‌گونه‌ای که می‌گوید: «سعی می کنم تیم جدیدی بسازم اما امکان دارد از بازیکنان قدیمی هم استفاده کنیم. در حال حاضر بیشتر تمرکزمان روی تغییر سبک بازی تیم ملی است.»

تیم ملی در دوران هشت ساله کارلوس کی‌روش یک بازی صرفا تدافعی و البته نتیجه‌گرا را به نمایش گذاشت که شاید نتوانست بیشتر هواداران را از نوع بازی خود راضی کند اما موجب غرور هر هواداری در جام جهانی شد.

در عوض در دوره کوتاه ویلموتس، نوعی سردرگمی همراه با شکست برای ایران و هواداران رقم خورده که اسکوچیچ سعی دارد این ایراد را ترمیم کند تا از تلفیق بازی هجومی مدنظر ویلموتس و ساختار تدافعی مستحکم کی‌روش، یک تیم باصلابت برای رویدادهای مهم از جمله انتخابی جام جهانی بسازد.

انتهای پیام

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.