بیانیه انجمن دفاع از قربانیان تروریسم در اولین سالگرد ترور شهید داریوش رضایی نژاد

انجمن دفاع از قربانیان تروریسم طی بیانیه ای در اولین سالگرد ترور شهید داریوش رضایی نژاد ضمن گرامیداشت یاد و خاطره این شهید بزرگوار با خانواده وی ابراز همدردی کرده و با محکوم کردن این اقدام جنایتکارانه، چنین جنایتی را نشانگر ماهیت ضد بشری تروریستهایی دانست که انسان بیگناهی را در برابر چشم همسر و فرزندش به بدترین شکل به شهادت می رسانند.

در بخش هایی از این بیانیه آمده است:

اولین روز مرداد در تاریخ این مرز و بوم به نام شهید داریوش رضایی نژاد ثبت شده است، شهیدی که در برابر چشمان بهت زده و هراسان فرزند و همسر خویش و بی هیچ گناهی به دست بدترین انسانها ترور شد، و یاد و خاطره اش در یادها ماندگار گشت. و امروز یکسال از آن اقدام جنایتکارانه می گذرد.

آری امروز یکسال از روزی می گذرد که تروریستها دایوش رضایی نژاد را در برابر چشمان فرزند خردسالش ترور کردند و آرمیتای کوچک پیکر بی جان پدر خویش را به چشم دید و در عالم کودکی خویش مفهوم تلخ و درد آور ترور را به بدترین شکل ممکن درک کرد.

بر همین اساس، ما خانواده های قربانیان ترور ضمن ابراز همدردی با خانواده شهید رضایی نژاد و محکوم کردن این اقدام تروریستی اعلام می داریم جهان بدون ترور والاترین شعار و خواست خانواده های قربانیان ترور می باشد که تحقق آن تنها در گرو عزمی جهانی و به دور از نگرش های سیاسی و ابزارگرایانه در راستای مبارزه با این پدیده شوم است. تا در پرتو آن دیگر هیچ انسانی قربانی ترور و هیچ کودکی همچون آرمیتا رضایی نژاد داغدار پدر خویش نگردد.

ما خانواده های قربانیان ترور معتقدیم یکی از مهمترین عوامل گسترش اقدامت تروریستی که امروزه به بزرگترین تهدید جامعه بشری تبدیل شده بی شک حمایت برخی از قدرتهای غربی از گروههای تروریستی و همچنین انفعال و بی تفاوتی نهادهای حقوق بشر در برابر این رویه خطرناک می باشد که نتیجه آن وقوع هر روزه چندین عملیات تروریستی در جای جای دنیا و قربانی شدن عده ای بیگناه می باشد.

ما معتقدیم ، بی شک اقدامات تروریستی که در سالهای اخیر با هدف حذف فیزیکی نخبگان علمی این مرز و بوم طراحی گردیده نشانگر عجز و ضعف کسانی است که راهی جز متوسل شدن به اقدامات ضد بشری و جنایتکارانه ندارند. اقداماتی که طی دو سال گذشته باعث به شهادت رسیدن عزیزانی همچون شهید دکتر علیمحمدی استاد فیزیک دانشگاه تهران، استاد شهید شهریاری استاد فیزیک دانشگاه شهید بهشتی و شهید احمدی روشن گردیده است.


بولتن نیوز | bultannews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.