بیانیه حسن روحانی پس از کناره گیری عارف

۲۱خردادماه،

حسن روحانی کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری پس از کناره گیری محمدرضا عارف از کاندیداتوری انتخابات ریاست جمهوری، بیانیه ای صادر کرد.

حسن روحانی کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری پس از کناره گیری محمدرضا عارف از کاندیداتوری انتخابات ریاست جمهوری، بیانیه ای صادر کرد.

متن این بیانیه به این شرح است:  

بسم‌الله‌الرحمن‌الرحیم

ملت بزرگ ایران

اکنون در آستانه تحولی دیگر قرار گرفته‌ایم تا با عنایات پروردگار متعال و در راستای فرمایش حضرت امام(ره) که (میزان رای ملت است)، حماسه‌ای نوین خلق کرده و دوشادوش هم در تداوم حضور پرشور سال ۱۳۶۸ و برآوردن دولت سازندگی و خرداد ۱۳۷۶ و استقرار دولت اصلاحات، بار دیگر در خرداد گفتمان اعتدال و اخلاق و دولت تدبیر و امید را در افکنیم.

چراکه برادر بزرگوار جناب آقای دکتر عارف و من، هر دو به عشق اسلام و ایران و آرزوی خدمت به شما ملت عزیز به صحنه آمده‌ایم؛ و اینک که ایشان صمیمانه ردای خویش در قامت اصلاحات را بر دوش گفتمان توامان اصلاحات و اعتدال نهاده است، سوگند می‌خورم که پاسدار راستین قانون اساسی و اندیشه‌ها و دغدغه‌های گفتمانی همه ملت ایران باشم؛ تا با تشکیل دولت تدبیر و امید، دوشادوش یکدیگر و دست در دست بزرگان این مرز و بوم، مراجع عظام دینی، نخبگان و اندیشه‌ورزان، و اشراف حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر بزرگوار انقلاب، صفحه‌ای نو در سربلندی ایران گشوده و با شما ملت بزرگ از گردنه‌های خطرناک در راه عبور نماییم.

ملت عزیز ایران

گفتمان اعتدال و اخلاق،  گفتمان فراگیر سازندگی، اصلاحات و اصولگرایی است؛ گفتمان حکمرانی خوب و حاکمیت راستگویی و درستکاری است؛ گفتمان منافع و امنیت ملی، حقوق شهروندی، آزادی و آبادانی، امنیت و آرامش، انسجام و وحدت ملی، ‌ثبات و پایداری است. گفتمان اخلاق و میانه‌روی، دوری از افراط و تفریط، و اولویت ایران و ایرانی است. آنچه آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی آن را اعتدال اسلامی و تداوم فرهنگ اصیل اهل‌بیت و حکومت راستین ایشان خوانده است، و حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمد خاتمی دوری از افراط‌‌گرایی و گریز از تندروی نامیده است.

ایرانیان عزیز

آفرینش این حماسه می‌طلبد که دست در دست هم و با آرامش خاطر، در روز جمعه، بر سر صندوق‌های رای حاضر شده و میهن خویش را کنیم آباد. من پیشاپیش این حضور را به شما عزیزان تبریک گفته و از همه طرفداران اعتدال و میانه‌روی فروتنانه درخواست می‌کنم که خود را برای این تحول بزرگ آماده نمایند.

حسن روحانی

باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.