بیانیه وزارت خارجه به مناسبت سالگرد حمله آمریکا به هواپیمای مسافربری ایران در خلیج‌فارس

دوشنبه ۱۲ تیر – ۰۷:۴۹:۵۱ ب.ظ

نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس
نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس
بزرگنمایی:  

خبرگزاری آریا – وزارت امور خارجه کشورمان با صدور بیانیه‌ای با خانواده‌ها و بازماندگان قربانیان جنایت وحشیانه و غیرانسانی نیروهای نظامی آمریکا در هدف قراردادن هواپیمای مسافربری جمهوری اسلامی ایران که منجر به شهادت ۲۹۰ نفر از انسان‌های بی‌گناه و بی‌دفاع شد ابراز هم‌دردی کرد.
به گزارش خبرگزاری آریا ، در این بیانیه آمده است: این جنایت ضدبشری به‌عنوان سندی روشن از مظلومیت ملت ایران و دلیلی واضح در پایبند نبودن مقامات آمریکایی به هیچ یک از اصول و معیارهای حقوقی و اخلاقی بین‌المللی است که برای همیشه درحافظه تاریخی ملت ایران و افکار عمومی جهانی ثبت شده است.
وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در سالگرد این جنایت دلخراش، ضمن گرامی‌داشت یاد شهدای مظلوم این حادثه، اعمال همزمان دور جدیدی از فشارها و تحریم‌ها علیه ملت ایران را در راستای رویکرد خصمانه مقامات آمریکایی نسبت به کشورمان به‌ویژه پس از پیروزی انقلاب اسلامی می‌داند.
دولت‌مردان آمریکایی باید به این درک برسند که فتنه انگیزی و شرارت در منطقه و دشمنی با ملت‌ها تنها موجب گسترده‌تر شدن موج بیداری در بین کشورهای منطقه شده و به‌طور قطع مقاومت، پایداری و تداوم پیشرفت عزتمندانه و افتخار آمیز ملت بزرگ ایران نشانه‌ای روشن از ناکارآمدی این‌گونه اقدامات غیرمشروع و ضدانسانی در مقابل ملت‌های آزاده و مستقل است.

کد خبر: ۲۰۱۲۰۷۰۲۱۹۴۹۵۱۴۲۴


خبرگزاری آریا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.