بیداری اسلامی ریشه آل سعود را به آتش کشید

یک کارشناس سیاست خارجی گفت: بیداری اسلامی در عربستان به سرعت در حال گسترش است و به رغم سرکوب شدید نیروهای امنیتی آل سعود، اعتراضات مردم درحال افزایش است.

حسن لاسجردی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران با اشاره گسترش بیداری اسلامی در منطقه به ویژه در عربستان  گفت: مشکلات داخلی زیادی دامن گیر عربستان است و جنگ پنهانی در بین شاهزادگان برای جانشینی ملک عبدالله درحال وقوع است.

وی تصریح کرد: قدرت نفوذ شیعه روز به روز در بین مردم عربستان درحال افزایش است به طوریکه با دستگیری عالم شیعی به نام نعر باقر آل نعر که امام جماعت منطقه شیعه نشین العوامیه  است به سرعت ما شاهد قیام و تظاهرات مردم عربستان هستیم در حالی که نیروهای امنیتی عربستان شهر العوامیه و کل منطقه الشرقیه را به پادگان نظامی تبدیل کرده اند.

لاسجردی افزود: جریان شیعی یک رقیب سرسخت برای حاکمیت آل سعود محسوب می شود و ترس از به قدرت رسیدن حکومتی شیعی در عربستان و محبوبیت مذهب شیعه در بین مردم باعث دستگیری این عالم شیعی شده است.

وی تأکید کرد: جریان شیعی یک رقیب پرقدرت برای آل سعود محسوب شده و نفوذ و تأثیرگذاری شیعه در عربستان حقیقتی انکار ناپذیر است.

این کارشناس سیاست خارجی خاطرنشان کرد: سکوت وقیحانه سازمان های بین المللی خود مهر تأییدی بر ناکارآمدی این اقدام شوم حکام آل سعود و دلیلی قاطع بر شریک جرم بودن با آل سعود برای کشته و مجروح ساختن ده ها نفر از مردم بی گناه عربستان است./س۳


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.