بیشترین علت مرگ غیرطبیعی ایرانیان چیست؟

سازمان پزشکی قانونی سه عامل تصادف، موادمخدر و سوختگی را در صدر علل مرگ‌های غیر طبیعی افراد اعلام کرد.

به گزارش بی باک به نقل از ایسنا، براساس آمار اجساد معاینه‌شده در تالارهای تشریح پزشکی قانونی سراسر کشور در سال‌های ۱۳۸۸، ۱۳۸۹ و ۱۳۹۰، حوادث رانندگی، مرگ‌های ناشی از سوء مصرف موادمخدر و سوختگی در رتبه‌های اول تا سوم مرگ‌های غیرطبیعی افراد در اجساد ارجاعی به پزشکی قانونی قرار دارند.

در طول این سه سال ۱۸۸ هزار و ۹۲۸ جسد در تالارهای تشریح پزشکی قانونی کشور معاینه‌شده که در ۶۶ هزار و ۲۹۱ مورد آنها علت مرگ حوادث رانندگی، در ۱۱ هزار و ۴۷ مورد مرگ‌ ناشی از سوءمصرف موادمخدر و در شش هزار و ۶۵۴ مورد مرگ ناشی از سوختگی اعلام شده است.

همچنین بر اساس این آمار سهم حوادث رانندگی با وجود داشتن رتبه اول در علت مرگ افراد در هر سه سال در مرگ افراد در فاصله سال ۱۳۸۸ تا ۱۳۹۰ سیر نزولی داشته به این معنا که سهم آن از ۳۷.۵ درصد سال ۱۳۸۸ به ۳۲.۱ درصد در سال ۱۳۹۰ رسیده ‌است.

بنابر اعلام پزشکی قانونی، سهم موادمخدر و سوختگی نیز در مرگ های غیرطبیعی افراد در این سال‌ها با کاهش مواجه بوده است به نحوی که در سال ۱۳۸۸، ۶.۹ درصد اجساد معاینه‌شده به دلیل سوءمصرف موادمخدر و ۳.۷ درصد به دلیل سوختگی فوت کرده بودند در حالی که این ارقام در سال ۱۳۹۰ به ترتیب به ۵.۸ و ۳.۳ درصد از کل مرگ‌های همان سال کاهش یافت.

به گزارش ایسنا، کل اجساد معاینه‌شده در سال ۱۳۹۰، ۶۲ هزار و ۴۷۳ مورد بود که علت مرگ ۳۲.۱ درصد آنان حوادث رانندگی، ‌۵.۸ درصد سوءمصرف موادمخدر و ۳.۳ درصد سوختگی بوده و در ۲۳.۳ درصد از اجساد ارجاعی نیز ، علت مرگ پس از بررسی‌های انجام شده طبیعی تعیین شد.


ممتازنیوز/momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.