بیشترین ورشکستگی شرکت‌های “اسپانیایی”در سال ۲۰۲۴ رقم خورد

گردآوری شده توسط گروه اقتصاد ممتاز نیوز:

اعلام ورشکستگی رسمی شرکت‌های اسپانیایی تنها بخشی از خسارت‌های ناشی از بحران مالی در این کشور است.

به گزارش ممتاز به نقل از گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران به نقل از یورونیوز، بنا بر اعلام مؤسسه ملی آمار اسپانیا، تعداد شرکت‌هایی که در این کشور اعلام ورشکستگی کرده‌اند از هزار و ۱۴۷ شرکت در سال ۲۰۰۷  به حدود شش هزار و ۲۰۰ شرکت در سال ۲۰۰۹ رسید.

شرکت‌های معروف اسپانیایی در ماه‌های اخیر  یکی پس از دیگری به زانو درآمده‌اند. شرکت ساختمانی ریال اوربیس ماه فوریه با سه میلیارد و ۶۰۰ هزار میلیون بدهی اعلام ورشکستگی کرد.

در همین راستا، درماه نوامبر نوبت به شرکت “فاگور” رسید که یکی از بزرگترین شرکت‌های سازنده لوازم خانگی از جمله ماشین لباسشویی در اروپا است.

حدود یک سوم ورشکستگی‌های اخیر، شرکت‌های معاملات ملکی را تحت تاثیر قرار داده است. بخشی که ورشکستگی آن در سال ۲۰۰۸ زمینه ساز بحران مالی و دو برابر شدن میزان رکود در اسپانیا و افزایش بیکاری ۲۶ درصدی حال حاضر شد.

با این همه، اعلام ورشکستگی رسمی شرکت‌های اسپانیایی تنها بخشی از خسارت‌های ناشی از بحران مالی در این کشور است.

در پی بروز بحران در سال ۲۰۰۸، بسیاری از شرکت‌ها در تلاش برای ادامه فعالیت وام‌های بیشتری دریافت کردند که هم اکنون موعد بازپرداخت این وام‌ها فرارسیده است.

بانک‌های اسپانیا  که خودشان نیز سال قبل مجبور به دریافت ۴۱ میلیارد یورو ( ۵۶ میلیارد دلار ) از صندوق نجات اقتصادی منطقه یورو شدند، کمتر از قبل به اعطای وام‌های جدید تمایل دارند.

بر اساس پیش بینی “انریکه بوخیدوس”، کارشناس شرکت مشاوره “پرایس واتر هاوس کوپرز، احتمال می‌رود سال ۲۰۲۴ سالی باشد که در آن شاهد بیشترین اعلام ورشکستگی شرکت‌ها در طول تاریخ اسپانیا باشد.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.