بیشتر پزشکان خبرنگار و مجری می شوند

۱۱اردیبهشت،

رئیس انجمن متخصصان داخلی گفت: هم اکنون پزشکان عمومی دچار وضعیت نابسامانی می باشند که از این رو به تدریج از گردونه حوزه پزشکی خارج شده و به مشاغلی همچون خبرنگاری و گویندگی و مجری گری روی می آورند.

ایرج خسرونیا، رئیس انجمن متخصصین داخلی در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: در حال حاضر، پزشکان عمومی دچار وضعیت نابسامانی می باشند.

وی افزود: سبب این نابسامانی هم کم بودن سرانه بهداشتی و عدم ارائه پول از سوی بیمه هاست.

خسرونیا ادامه داد: بیمارانی که به پزشکان عمومی مراجعه می کنند اغلب مشمول بیمه می باشند و از این رو، پزشکان نمی توانند خرج مطب خود را بدست آورند و مجبور به تعطیل کردن مطب شان می شوند و به همین ترتیب از گردونه درمان خارج می شوند.

وی عنوان کرد: متأسفانه بسیاری از پزشکان به سبب وضع مالی بد از حوزه پزشکی خارج می شوند و بیشتر به مشاغلی هم چون خبرنگاری و گویندگی رادیو، روی می آورند.

رئیس انجمن متخصصان داخلی به پزشکان خانواده اشاره کرد و گفت: پزشکان خانواده از صبح تا شب در حال کار کردن می باشند ولی تنها حدود ۴ میلیون تومان حقوق می گیرند.

وی افزود: البته این مقدار حقوق را هم باید به مالیات-تأمین اجتماعی- دستیاران خود (ماما و پزشکان دیگر زیر مجموعه خود) و منشی اختصاص دهند.

وی ادامه داد: از این رو در حوزه زیادی از پزشکان عمومی از وضعیت شغلی ناراضی می باشند.

خسرونیا در پایان اظهار داشت: خواستار افزایش سرانه بهداشتی درمانی هستیم و همچنین خواهان تنظیم تعرفه حقیقی همچون کشورهای ترکیه- عراق- افغانستان و سایر کشورها هستیم./ح


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.