بیش از دو سوم بیماران دیابتی نوع ۲ اضافه وزن دارند

۲۳ آبان ،

یک متخصص تغذیه گفت: بیش از دو سوم بیماران دیابتی نوع ۲ اضافه وزن دارند و این روند رو به افزایش است.

به گزارش تفسیری گروه علمی، پزشکی باشگاه خبرنگاران به نقل از  وب دا،‌ دکتر مسعود کیمیاگر اظهار داشت: دیابت یک بیماری مزمن است که باید برای کنترل آن، برنامه ای پی گیر داشت برنامه ای که با زندگی روزمره دیابتی تطابق داشته باشد و او را از کار و فعالیت جدا نکند و بیمار بتواند زندگی عادی خود را ادامه دهد.

وی افزود: نان باگت و نان سفید در تغذیه اشخاص به خصوص دیابتی ها نباید جایگاهی داشته باشد بر عکس سبزی،‌غلات سبوس دار و میوه، باید مصرف شود و البته میوه نیاز به محاسبه دارد و فاصله دار بودن مصرف آن نیز مهم است.

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی تصریح کرد: وقتی که ۳ عدد میوه برای فرد دیابتی در نظر می گیریم اگر در سه نوبت مصرف کند بهتر است و می تواند به جای یکی از آنها ۳ عدد خرما مصرف کند یعنی ۳ عدد خرما معادل یک واحد میوه تلقی می شود.

دکتر کیمیاگر با بیان این که خوردن هیچ میوه ای برای اشخاص دیابتی ممنوعیت ندارد بلکه فقط محدودیت دارد، گفت: عدس،‌ لوبیا، سیب، گریپ فروت، گیلاس، کیوی و پرتقال در رژیم غذایی اشخاص دیابتی جایگاه خوبی دارد.

وی خاطرنشان کرد:‌ اگر اشخاص دیابتی مواد غذایی را تدریجی و تکه تکه مصرف کنند بدن آنها راحت تر می تواند جوابگوی هضم آن باشد اما اگر بخواهند ماده ای را که قند بالایی دارد مصرف کنند دچار مشکل می شوند. /ح


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.