بیش از یک سوم موارد وبا مربوط به کشورهای آفریقایی است

فروردین ۱۴۰۳

گزارش های جهانی نشان می دهند که بیش از یک سوم موارد بیماری وبا مربوط به کشورهای آفریقایی بوده که سبب اصلی آن نامناسب بودن منابع آب و غذا است.

حمید الله سلطانی، استادیار دانشگاه علوم پزشکی تهران در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران اظهار داشت: وبا یکی از بیماری های مهم و شایع عفونی است که همچنان به عنوان یک مشکل جهانی به حساب می آید.

وی تصریح کرد: با وجود کاهش موارد وبا در جهان اما این بیماری در برخی از کشورها شیوع و مرگ و میر بسیار بالایی دارد و در واقع قسمت عمده ای از توان سیستم بهداشتی و درمانی را مشغول خود کرده است.

سلطانی با اشاره به اینکه میزان شیوع مرگ و میر ناشی از وبا در کشورهای در حال توسعه بسیار بیشتر از کشورهای توسعه یافته است تاکید کرد: در بین کشورهای در حال توسعه نیز برخی از کشورهای آفریقایی و آسیایی نیز به شدت درگیری بیماری های عفونی مانند وبا می باشند و هزینه های زیادی را از این بابت متحمل می شوند.

وی گفت:‌گزارش های جهانی نشان می دهند که بیش از یک سوم موارد بیماری وبا مربوط به کشورهای آفریقایی بوده که سبب اصلی آن نامناسب بودن منابع آب و غذا است.

سلطانی خاطر نشان کرد: مشکلات و معضلات ناشی از بیماری وبا تا زمانی که منابع آب و بهسازی محیط در جهان حل و فصل نشود همچنان به قوت خود باقی خواهد ماند./ح


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.