بیکاری و رکود، انگلیس را فشل کرد

بولتن نیوز: بر اساس آخرین آمار دولتی بریتانیا، تعداد بیکاران آن کشور در ماه مارس ۲.۶۳ میلیون نفر بوده است که نسبت به آمار سه ماه قبل از آن (ژانویه) نشان دهنده کاهش ۴۵ هزار نفری تعداد بیکاران در این فاصله سه ماهه است.

بدین ترتیب اداره ملی آمار گفته است که نرخ بیکاری در بریتانیا به ۸.۲ در صد کاهش یافته است.

به گزارش بی بی سی، کریس گریلینگ، وزیر امور کار و استخدام بریتانیا گفته است که آخرین آمار نشان دهنده حرکت کشور در مسیر درست است.

اما همین آمار حکایت از آن دارند که تعداد افرادی که با گذشت بیش از یک سال از زمان از دست دادن شغل خود همچنان بیکار مانده اند، افزایش یافته و به ۸۸۷ هزار نفر رسیده است.

تعداد افرادی هم که بیش از دو سال است که بیکار مانده اند، افزایش یافته و به ۴۲۸ هزار نفر رسیده است.

با این حال، با انقباض اقتصاد بریتانیا در طول سال گذشته، آن کشور همچنان در رکود قرار دارد و دولت امیدوار است که کاهش نرخ کلی بیکاری بتواند بریتانیا را از رکود خارج کند.

برندان باربر، دبیر کل کنگره اتحادیه های کارگری بریتانیا گفته است که کاهش رقم بیکاران به دلیل افزایش مشاغل پاره وقت است نه احیای اقتصادی بریتانیا.

او گفت که همزمان، کاهش دستمزدهای افرادی که هنوز کار خود را از دست نداده اند، تهدیدی برای رونق اقتصادی است.

به گفته آقای باربر قدرت خرید مردم در طول دو سال گذشته شش درصد کاهش یافته و مشاغل تمام وقت هم به تدریج جای خود را به مشاغل پاره وقت داده اند. این فشار مالی بزرگی را به شاغلان وارد می کند.

جوان آنلاین – آخرین عناوین اقتصادی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.