بیماری هایی که همسفر شما می شوند

اردیبهشت ۱۴۰۳

برخی از بیماری ها می توانند از طریق غذا و آب آلوده به انسان منتقل می شوند که در این خصوص رعایت نکات بهداشتی امری ضروری است.

بهنام ثبوتی، فوق تخصص بیماری های عفونی در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: برخی از بیماری ها از طریق آب و غذای آلوده به انسان منتقل می شوند که این امر در فصل تابستان همراه با مسافرت شدت می یابد.

وی ادامه داد: یکی از بیماری های که می تواند از طریق غذا به انسان منتقل شود عفونت سالمونلا است که از طریق گوشتهای آلوده وارد دستگاه گوارش شده و سبب مسمومیت در فرد می شود.

ثبوتی تصریح کرد: از علایم این بیماری می توان به تب، اسهال شدید، استفراغ، درد معده و حتی مرگ اشاره کرد.

وی افزود: برخی میوه ها و سبزیجات هم می تواند ناقل انتقال این بیماری باشد که رعایت نکات بهداشتی می تواند در پیشگیری از آن موثر باشد.

ثبوتی تصریح کرد: بعضی از بیماری ها هم می تواند از طریق آب های آلوده نظیر یخ ها، آب رودخانه ها دریاچه ها و … منتقل شوند که از جمله آنها می توان به وبا اشاره کرد که شیوع آن در شهریور و مهرماه شایع تر است.

وی خاطر نشان کرد: شستشوی مرتب دست ها با آب و صابون استفاده از گوشت ها با مهر دامپزشکی، ضد عفونی کردن سبزیجات و تماس نداشتن مستقیم با دام ها می تواند در جلوگیری از این بیماری ها موثر باشد./ح


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.