بیماری های ناشی از غذا عاملی تهدید کننده برای رشد کودکان است

۲۹م اسفند ،

بر طبق مطالعات انجام شده، بیماری های ناشی از مواد غذایی عاملی تهدید کننده برای رشد کودکان است و می تواند با آسیب های جدی و جبران ناپذیری نیز همراه باشد.

نریمان سعادتی،‌ متخصص تغذیه در گفتگو با خبرنگار علمی باشگاه خبرنگاران گفت: بدن انسان برای رشد و ترمیم سلول ها و بافت های آسیب دیده به طور جدی نیازمند غذاهای مفید است که البته نوع غذای مصرفی با توجه به سن و شرایط جسمی بدن تا حدودی می تواند متفاوت باشد.

وی با بیان اینکه کودکان، زنان باردار و سالمندان اشخاصی می باشند که باید بیشتر مراقب نوع تغذیه خود باشند، اظهار داشت: همچنین اشخاص دچار نقص سیستم ایمنی، مبتلایان به برخی از بیماری های زمینه ای و عفونت ها و اشخاص دچار سوء تغذیه نیز آسیب پذیری بیشتری در برابر بیماری های غذایی دارند.

سعادتی تصریح کرد: بر طبق مطالعات انجام شده، بیماری های ناشی از مواد غذایی عاملی تهدید کننده برای رشد کودکان است و می تواند با آسیب های جدی و جبران ناپذیری نیز همراه باشد.

وی یادآور شد: در حال حاضر بیماری های ناشی از غذا در جهان به عنوان یک مشکل بهداشتی مهم شناخته می شوند و هزینه های سنگینی را به خانواده ها و دولت ها تحمیل می کند.

سعادتی گفت: علاوه بر مشکلات بهداشتی و اقتصادی ناشی از بیماری های ناشی از غذا، مشکلات اجتماعی و حتی سیاسی و فرهنگی ناشی از مواد غذایی غیربهداشتی و غیرایمن نیز در بسیاری از مناطق جهان، قابل ملاحظه است.

وی خاطرنشان کرد: غلبه بر مشکلات مختلف ناشی از بیماری های ناشی از غذا و پیشگیری از آسیب ها و عوارض مختلف تغذیه ای،‌ نیازمند تلاش و مشارکت همگانی و عزم جدی تر همه کشورها و جوامع مختلف و همچنین همه اشخاص و خانواده ها برای داشتن یک تغذیه مناسب و اصولی است./ع۲


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.