بیماری هپاتیت B پس از سل و مالاریا شایعترین بیماری عفونی و مسری

پنجشنبه ۲۶ مرداد – ۱۲:۱۵:۱۴ ب.ظ

نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس
نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس
بزرگنمایی:  

بیماری هپاتیت B، پس از سل و مالاریا شایعترین بیماری عفونی و مسری محسوب می شود.
به گزارش خبرگزاری آریا به نقل از وب دا، روابط عمومی سازمان انتقال خون اعلام کرد: هپاتیت به معنای التهاب کبد است که فعالیت های آن را مختل می کند این بیماری به علت های مختلفی ایجاد می شود یکی از این علت ها آلودگی به ویروس هپاتیت بی است.
بنابراین گزارش، ویروس هپاتیت بی عامل بروز بیماری هپاتیت بی در انسان است این ویروس در کبد انسان جایگزین شده و تکثیر می کند.
بر اساس این گزارش، بر اساس آخرین گزارشات سازمان جهانی بهداشت حدود ۴۰۰ میلیون نفر در سراسر جهان حامل ویروس هپاتیت بی هستند و سالانه حدود ۵۰ میلیون نفر به تعداد افراد آلوده به این ویروس در دنیا افزوده می شود.
این گزارش می افزاید: از سال ۱۳۷۲ کلیه نوزادان در کشور تحت واکسیناسیون ضد هپاتیت بی قرار گرفته اند و به همین دلیل از میزان بروز موارد جدید کاسته شده است.
بر پایه این گزارش، بیماری هپاتیت می تواند بدون علامت باشد و یا علایمی بسیار شدید همراه با گرفتاری شدید کبدی ایجاد کند معمولا پس از ورود ویروس به درون بدن و پس از یک دوره نهفتگی، علایمی شبیه سرماخوردگی مانند ضعف یا خستگی، احساس کسالت، بی اشتهایی، تب، درد عضلانی، التهاب مفاصل ممکن است ایجاد شود.
گفتنی است: پس از مدتی مرحله دوم علایم به صورت بروز زردی و بهبود علائم مقدماتی به همراه تیره شدن ادرار یا کمرنگ شدن مدفوع بروز می کند و بعد از این مرحله بیمار وارد مرحله نقاهت می شود.
شایان ذکر است: در اغلب موراد تشخیص آلودگی به ویروس هپاتیت بی به دنبال اهدای خون و با انجام تست آزمایشگاهی رخ می دهد و این افراد معمولا هیچگونه علامتی نداشته و از آلوده بودن خود تعجب می کنند.

کد خبر: ۲۰۱۲۰۸۱۶۱۲۱۵۱۴۴۹۹


خبرگزاری آریا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.