بیمه محصولات کشاورزی و “امنیت شغلی” دو شاخصه اصلی در رفع “مشکلات کشاورزی”

گردآوری شده توسط گروه اقتصاد ممتاز نیوز:

یک نماینده مجلس در گفتگو با باشگاه خبرنگاران مطرح کرد

یک نماینده مجلس گفت: امنیت شغلی، بیمه محصولات کشاورزی و حمایت از کشاورزان در تمامی مراحل کاشت، داشت و برداشت از دغدغه‌های اصلی در حل مشکلات کشاورزی است که ضروریست به آن توجه کرد.

سید راضی نوری عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، اظهار داشت: چنانچه حمایت‌های لازم از بخش کشاورزی و صنایع تبدیلی صورت بگیرد روند افزایش تولیدات و خودکفایی را در پیش خواهیم داشت.

وی در خصوص اعلام زودهنگام قیمت خرید تضمینی خاطرنشان  کرد: اعلام زودهنگام نرخ خرید تضمینی گندم را می‌توان روندی مساعد در بهبود وضعیت کشاورزان داخلی و اتخاذ برنامه‌ریزی‌های لازم در این زمینه دانست.

نماینده مردم شوش دانیال اظهار داشت: یکی از مشکلات طرح انتزاع وجود شرکت‌ بازرگانی دولتی در وزارت صنعت، معدن و تجارت است.

نوری تأکید کرد: ناهماهنگی بین واردات و صادرات محصول استراتژیک و اختلاف دو وزارت‌خانه صنعت، معدن و جهاد کشاورزی گاهی می‌تواند تأثیرات منفی بر کشاورزان داخلی وارد کرده، و آنان را با مشکل مواجه کند.

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس با بیان اینکه شرکت بازرگانی دولتی زیرنظر وزارت جهاد کشاورزی باشد افزود: متأسفانه این امر تاکنون محقق نشده و در مجلس رأی نیاورده است.

نوری تصریح  کرد: انشاءالله با حمایت‌های صورت گرفته در سال‌جاری از نظر تولیدات گندم علاوه بر تأمین نیاز داخل به جایگاه صادرات خواهیم رسید.

وی تأکید کرد: نباید منابع ارزی کشورمان صرف واردات شود بلکه باید در راستای کاهش هزینه‌های تمام شده برای مصرف‌کننده، در حمایت از تولیدکنندگان داخلی مصرف شود.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.