بیمه مهریه تقیّد زوجین به حفظ قوام زندگی را از بین می‌برد

سخنگوی کمیسیون حقوقی قضایی مجلس با اشاره به مطرح شدن طرح بیمه مهریه گفت: بیمه مهریه از لحاظ روانی ممکن است به قوام زندگی آسیب برساند و فضا را به گونه ای فراهم آورد که زوج تقیدی به حفظ قوام زندگی نداشته باشند.

محمد علی اسفنانی نماینده مردم فریدونشهر، فریدن و چادگان در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران با اشاره به مطرح شدن طرح بیمه‌ مهریه گفت: طرح بیمه مهریه با هدف پرداخت مبلغ حق بیمه از سوی مردانی است که به تازگی ازدواج می‌کنند تا با استفاده از آن توان پرداخت مهریه زوجه را داشته باشند.

وی افزود: بحث پرداخت مهریه از مواردی است که نباید ایجاد شبهه‌ی پرداخت و مطالبه را به وجود آورد.

اسفنانی در ادامه با اشاره به اینکه مطرح کردن بحث مهریه در چارچوب پرداخت و مطالبه به قوام زندگی مشترک آسیب می رساند، افزود: مهریه تکلیفی است که به محض وقوع عقد زوجه می تواند آن را مطالبه کند و طبیعتا دینی است که بر دوش زوج است اما پرداخت مهریه در صورتی مطلوب است که به اختیار و اراده زوج باشد.

سخنگوی کمیسیون حقوقی قضایی مجلس با تاکید بر اینکه در مجموع این طرح مطلوب ارزیابی نمی‌شود، خاطر نشان کرد: بیمه مهریه از لحاظ روانی ممکن است به قوام زندگی آسیب برساند و فضا را به  گونه ای فراهم آورد که زوج  تقیدی به حفظ قوام زندگی نداشته باشند.
انتهای پیام/س


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.