بینی بزرگ خود را عمل نکنید!

 

 

 گروهی از محققان آمریکایی در تحقیقات خود نشان دادند که بینی بزرگ می تواند فرد را از ورود ویروسها و باکتریها محافظت کند.
به گزارش تلگراف ، پژوهشگران دانشگاه آیووا در این تحقیقات نشان دادند که بینی های بزرگ حدود هفت درصد کمتر از بینی های کوچک مواد آلاینده را به داخل خود راه می دهند و همچنین همانند یک مانع مهم از بدن در مقابل عوامل آلوده کننده و آلرژی را محافظت می کند.
این محققان در این خصوص اظهار داشتند:بینی بزرگ برای سلامت بدن مفید است چون می تواند از دهان در مقابل ورود گرد و غبار و باکتری ها دفاع کند.
این محققان دو بینی مصنوعی را درست کردند که یکی از آنها ۲٫۳ برابر بزرگتر از دیگری بود. هر یک از بینی ها بر روی دو سر مصنوعی گذاشته شد که دارای دو نوع مختلف لب بودند. یک جفت از این لبها کلفت و جفت دیگر نازک بودند. سپس این محققان، بر روی هر دو صورت بارانی از ذرات آلاینده فرو ریختند.
نتایج این بررسی ها نشان داد که بینی بزرگتر نسبت به بینی با ابعاد نرمال ۶٫۵ درصد کمتر مواد سمی را استنشاق کرد. همچنین لب های گوشتی نیز ۳٫۲ درصد کمتر از لب های باریک، ذرات را به داخل دهان وارد کردند.
این محققان در این خصوص اظهار داشتند:«بینی بزرگ بهتر می تواند از دهان محافظت کند و خطر عفونت ها و احتمال بروز آلرژی را کاهش دهد. بینی و لب ها نقش مهمی در اثربخشی تنفس ایفا می کنند و موجب می شوند که کمترین تعداد ذرات گرد و غبار و باکتری حاضر در هوا وارد بدن شوند».
منبع-خردنیوز

همکاری در فروش - مانتو پانچ مدل در دلم بود

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.