بینی سربالا چند؟!

۲۶اردیبهشت،

آیا می‌دانید سالانه هزاران زن و مرد ایرانی برای تغییر چهره مبالغ قابل توجهی بابت جراحی بینی و زیبایی می‌پردازند؟

ممتازنیوز: آیا می‌دانید سالانه هزاران زن و مرد ایرانی برای تغییر چهره مبالغ قابل توجهی بابت جراحی بینی و زیبایی می‌پردازند؟

طبق بررسی‌های به عمل آمده در این خصوص علاقه به زیبایی و تغییر چهره موضوعی است که هزینه‌های قابل توجهی صرف آن می‌شود. اما متاسفانه تعداد این نوع جراحی‌ها در کشور ما از حد قبل است به طوری که در حال حاضر دختران نوجوان بیشترین اشخاصی می باشند که با مراجعه به کلینیک‌های زیبایی خواستار جراحی پلاستیک می باشند تا بینی کوچک و سر بالا داشته باشند، اما غافل از این‌که در اغلب این جراحی‌ها اشخاص با مشکلات بویایی روبه رو می‌شوند. 

تعدادی هم به خاطر فرار از هزینه‌های سنگین به اشخاص غیرمتخصص مراجعه می‌کنند که به طور عموم با عوارض جبران‌ناپذیری از جمله مشکلات تنفسی و یا تخریب بینی و پوست و حتی مرگ در هنگام یا بعد از عمل جراحی روبه رو می شوند که آن هم به خاطر مشکلات تنفسی یا حساسیت‌های دارویی به وجود می‌آید اما به غیر از حوادث بدنی که این جراحی‌ها به همراه دارد موضوع اقتصادی آن مطرح می‌باشد چرا که هزینه عمل جراحی بینی در ایران از ۲ تا ۳۰ میلیون تومان در نوسان است. 

متاسفانه آمار و ارقام نشان می‌دهد ایران در حال حاضر بیشترین رتبه را در بین عمل‌های جراحی زیبایی‌بینی در جهان دارد و همین دلیل نیز سبب افزایش شمار پزشکان غیرمتخصص در این زمینه شده است. در حالی که تنها ۱۷۵جراح متخصص زیبایی بینی در تهران وجود دارد اما چند هزار جراح در این زمینه فعالیت دارند. این نشان‌دهنده آن است که تعداد زیادی از مردان و زنان ایرانی به دنبال جراحانی می باشند که با ارزان‌ترین قیمت بینی آنها را سربالا کند!

بینی سربالا در سایر کشورها چند؟

منطقه جغرافیایی و مهارت جراحان زیبایی ۲ فاکتور مهمی می باشند که قیمت عمل زیبایی بینی را در سایر کشورها تعیین می‌کند. طبق آمار جامعه جراحان پلاستیک امریکا، در ایالات متحده امریکا، متوسط قیمت جراحی زیبایی بینی ۳۵۰۰دلار است اما محدوده بهای زیبایی بینی در این کشور از ۲۵۰۰دلار آغاز شده و گاهی تا ۱۲هزار دلار نیز می‌رسد. در این میان انگلیس را می‌توان یکی از کشورهای گرانقیمت جراحی زیبایی در جهان دانست. متوسط هزینه عمل رینوپلاستی در این کشور ۳ هزار پوند است. هزینه عمل جراحی بینی در این کشور در بالاترین نرخ خود به ۶ هزار پوند می‌رسد.در شرقی‌ترین نقاط آسیا، تایلند رتبه اول توریسم سلامت را دارد. جذابیت‌های توریستی در کنار ترکیبی از بازارهای سلامت سبب جذب توریست‌هایی از سراسر دنیا برای عمل‌های زیبایی از جمله رینوپلاستی در این کشور شده است. هزینه عمل رینوپلاستی در تایلند بین ۱۰۰۰ تا ۲۰۰۰ دلار است. این هزینه در هند بین ۵۰۰ تا ۱۰۰۰ دلار است. با وجود جاذبه‌های توریسم سلامت در هند و تایلند، پزشکان این دو کشور ممکن است تجربه کافی و همچنین تخصص لازم را در این زمینه نداشته باشند. اما مالزی با اینکه در این زمینه قیمت ارزان تری نسبت به این دو کشور ندارد اما دارای پزشکان ماهری است که می‌توان به آن‌ها اعتماد کرد. دوبی نیز مقصد اول توریست‌های زیبایی است؛ به طوری که توریسم سلامت این کشور، مسافران زیادی را از انگلستان و امریکا به سبب پایین‌تر بودن هزینه‌ها نسبت به کشور خودشان جذب می‌کند. 

روزنامه ایران


باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.