بیکاری بیش از هزار کارگر در “اسکاتلند”

گردآوری شده توسط گروه اقتصاد ممتاز نیوز:

گاردین نوشت با تعطیلی یک کارخانه مواد شیمیایی در” اسکاتلند” حدود هزار فرصت شغلی به خطر افتاده است.

به گزارش ممتاز به نقل از سرویس اقتصادی باشگاه خبرنگاران ،به نوشته روزنامه گاردین در اینترنت: با تعطیلی کارخانه پتروشیمی گرنگ ماوت در اسکاتلند و احتمال تعطیلی یک پالایشگاه نفت در همان محل، دو هزار و ششصد تن از کارمندان و  نیروهای قراردادی با خطر بیکاری مواجه اند.
تعطیلی این  کارخانه در پی بن بست بین شرکت اینیوس مالک آن و اتحادیه کارگران که نماینده هزار و صد کارمند ثابت و تعداد کثیری کارگران قراردادی است، صورت گرفت.
شرکت اینیوس به نیروی کار خود تا روز دوشنبه مهلت داده بود درخواستهای آنرا برای تغییر شرایط کار از جمله سطح مستمری ها بپذیرند اما از شرایط جدید حمایت کافی به عمل نیامد.
با تصمیم به تعطیلی کارخانه پتروشیمی هشتصد کارمند آن بیکار می شود و موقعیت شغلی حدود ششصد کارمند پالایشگاه و دو هزار کارگر قراردادی به خطر می افتد.
سرنوشت این کارخانه عظیم پیامدهای وسیعی برای اسکاتلند و انگلیس خواهد داشت. گرنگ ماوت بزرگترین مرکز تولیدی در اسکاتلند است که پالایشگاه آن بخش عمده سوخت آنرا تامین می کند و این کارخانه پتروشیمی تولید کننده مواد پلاستیکی است که در صنایع مختلف از خودروسازی تا بسته بندی استفاده می شود.
دولت انگلیس گمانه زنی ها دربارهٔ ملی شدن این کارخانه را رد کرد و گفت این موضوع به مالک آن و اتحادیه های کارگری مربوط می شود.


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.