بی اشتهایی عصبی در نوجوانان شایع تر است.

بی اشتهایی عصبی یک اختلال غذا خوردن است که در نوجوانان شیوع بیشتری دارد.

سعیده معانی کارشناس دفتر بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان این که حدود ۷۰ درصد نوجوانان دچار اضافه وزن، در بزرگسالی هم اضافه وزن دارند، ‌اظهار داشت: خطر افزایش چربی خون، فشار خون بالا، دیابت، تنگی نفس در طی خواب و اختلالات استخوانی از عوارض اضافه وزن است.
وی افزود: در دختران، احتمال بروز کیست تخمدان بیشتر می شود و به علاوه نوجوانان دچار اضافه وزن اغلب در برنامه های ورزشی و بازی های گروهی، توان همراهی کمتری دارند بنابراین ممکن است کمتر به بازی گرفته شوند.
وی تصریح کرد: در بیماری بی اشتهایی عصبی فرد برای کم کردن وزن به طور عمدی غذا نمی خورد یا در صورت خوردن غذا با روش های نادرست، مانند استفراغ عمدی آن را دفع می کند که این اختلال با وسواس برای لاغرتر شدن و توهم چاق بودن همراه است.
معانی خاطرنشان کرد: بیشتر از ۷۵ درصد افراد مبتلا به بی اشتهایی عصبی برای سرعت دادن به کاهش وزن، بیش از حد ورزش می کنند در این افراد بیشتر وعده های اصلی غذا،‌ به مقدار کمی غذاهای کم چرب و کم کالری و آشامیدنی های کم کالری محدود می شود.
به گفته این کارشناس تغذیه، کاهش شدید وزن، تحلیل عضلات، قطع عادت ماهیانه، فشارهای عصبی، بی نظمی ضربان قلب و عدم تحمل سرما از عوارض این بیماری است.


اخبار

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.