بچه خانی‌آباد؛ نان شب بود برای فقرا

به گزارش خبرآنلاین، کتاب «بچه خانی آباد» ( زندگی و زمانه مرحوم جهان‌ پهلوان غلامرضا تختی) به همت مهدی حق‌بین و زهره زارعی از سوی مرکز اسناد انقلاب اسلامی منتشر شد. این کتاب پالتویی که با قیمت ۲۹۰۰ تومان منتشر شده، شرحی است داستانی بر زندگی جهان پهلوان تختی که صدوهفتمین عنوان از مجموعه «دانستنی های انقلاب اسلامی برای جوانان» محسوب می شود.

ناشر در معرفی کتاب اینگونه نوشته است: «زاده محله خانی‌آباد تهران بود، با مردم بود و برای مردم. فرزند مادران و پدرانی بود که در رنج فقدان فرزند بر سیمای او بوسه محبت نثار می‌کردند و رفیق و برادر آنانی که با دیدنِ سیمای او کمبود عزیزشان را فراموش می‌کردند و… نان شب بود برای فقرا. از سیاست، چون ورزشْ پاکی، صداقت، راستی و درستی را مطالبه می‌کرد؛ تختی دروازه‌های سیاست را بر ورزش گشود و دروازه‌های ورزش را بر مردم‌داری، فتوت، جوانمردی، صداقت و مردانگی. خیلی‌ها نمی‌فهمیدند که تختی چه کرده است با دل‌های مردم که این چنین دوستش دارند. نمی‌دانستند که چرا وقتی به جایی می‌رود، مردم پشت درها منتظرش می‌شوند تا او را ببینند؛ وقتی با ماشین سر چهارراه می‌ایستد، افسر راهنمایی چراغ را به¬خاطر او عوض می‌کند؛ حتی وقتی شکست می‌خورد، مردم باز قلم‌دوشش می‌کنند و در خیابان‌های شهر می‌گردانندش و روی تابلوها می‌نویسند: «برای آنکه تختی نگرید، همه بخندیم» … هنوز هم خیلی‌ها نمی‌دانند. هرکه بود، هرچه افتخار آفرید و هرگونه که مُرد، در قلب‌های مردم ماندگار ماند.»
 

بر اساس این گزارش، این کتاب شامل داستانک ها، مستندات و گزارش هایی است که شخصیت این چهره محبوب کشور را در عرصه های مختلف ارزیابی کرده است. ارایه تصویر کاملی از زندگی زنده‌یاد تختی در مقدمه کتاب و گاهشماری از احکام قهرمانی او و مباحث سیاسی زندگی تختی در انتهای کتاب به عنوان ضمیمه، از ویژگی‌های این اثرند. همچنین مصاحبه‌ای با زنده‌یاد تختی و مقاله‌ای که بعد از مرگ او در روزنامه کیهان چاپ شد، به انضمام عکس‌ها و سندهایی از ساواک در این کتاب منتشر شده است.

ساکنان تهران برای تهیه این کتاب کافی است با شماره ۲۰- ۸۸۵۵۷۰۱۶ سامانه اشتراک محصولات فرهنگی؛ سام تماس بگیرند و آن را در محل کار یا منزل _ بدون هزینه ارسال _ دریافت کنند. سایر هموطنان نیز با پرداخت هزینه پست می توانند این رمان را سفارش بدهند.

۶۰۶۰

دانلود   دانلود


خبرآنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.