بکارگیری ۱۱۰ هزار پلیس برای تأمین امنیت اجلاس تهران

بکارگیری ۱۱۰ هزار پلیس برای تأمین امنیت اجلاس تهران

جام جم آنلاین: جانشین فرمانده نیروی انتظامی گفت: ۱۱۰ هزار نیروی پلیس به صورت مستقیم تأمین امنیت اجلاس سران کشورهای غیرمتعهد را برعهده دارند.

سردار احمدرضا رادان، صبح امروز شنبه در آغاز رزمایش عملیات اجرایی تأمین نظم و امنیت اجلاس سران کشورهای غیرمتعهد گفت: برگزاری این نشست نشان دهنده اقتدار و ثبات کشور است و نیروی انتظامی نیز در تأمین امنیت اجلاس نقش تعیین کننده ای دارد.

رادان گفت:قرارگاه عملیاتی رزمایش از ابتدای ابلاغ برگزاری اجلاس تشکیل شد و ۱۴ کمیته هفت‌گانه مسئول تامین امنیت تهران، حفاظت از شخصیت ها و امنیت مرزها شدند. در این مدت همکاری و همپوشانی خوبی با حضور قرارگاه نبی اکرم، وزارت اطلاعات، وزارت کشور، ستاد کل نیروهای مسلح و وزارت دفاع انجام شد. همچنین برنامه ریزی ها برای تامین امنیت در سه سطح تهران، استانهای همجوار و نقاط مرزی انجام شد و در پایتخت چهار حلقه امنیتی به اجرا درمی آید.

وی تأکید کرد: همچنین کنترل در مرزها در جنوب شرق و شمال غرب کشور تشدید شد و از ۳۰ درصد و ۷۰ درصد به ۱۰۰ درصد رسید. ضمن اینکه اقدامات کنترلی و ایست بازرسی ها نیز که در سه سطح ۳۰، ۵۰ و ۷۰ به اجرا درآمده بود، از امروز تا پایان اجلاس ۱۰۰ درصدی می شود. این در حالی است که بازرسی های مقطعی در استانها به ویژه نقاط منتهی به تهران به اجرا درمی آید.

به گفته فرمانده قرارگاه امام علی(ع)، ۳۶۰ پست ایست بازرسی شامل ۲۰۰ قرارگاه امنیت و ۱۶۰ ایست بازرسی توسط بسیج به اجرا درمی‌آید.

جانشین فرمانده نیروی انتظامی با اعلام اینکه آمادگی لازم در استان هایی که سران اجلاس به آن سفر می کنند وجود دارد، گفت: براساس ابلاغ تا پایان اجلاس همه نیروهای پلیس در آماده باش به سر می برند. ضمن اینکه دو قرارگاه امنیت تهران و حفاظت از شخصیت تاکنون ۴ مرحله تمرین آمادگی را به اجرا درآورده‌اند.

سردار رادان به تقویت نیروهای پلیس راهور اشاره کرد و گفت: نیروهای راهور برای انجام سفرهای مردم در تابستان تقویت شده و فعال هستند. به منظور برگزاری اجلاس نیز گشتهای هوایی نوار مرز، حاشیه شهر و آسمان تهران و سامانه های ارتباطی بین یگانی نیز افزایش یافته است.

فرمانده قرارگاه امام علی(ع) با اعلام این که ۱۱۰ هزار نیرو به صورت مستقیم تامین امنیت برگزاری اجلاس را برعهده دارند، تاکید کرد: در این مدت دو هزار و ۹۰۰ خودرو و ۲ هزار و ۵۰۰ موتورسیکلت پلیس ماموریت گشت و مراقبت را برعهده دارند. این در حالی است که ۸۵۰ تیم انضباطی- امنیتی و یگان های پلیس آمادگی کامل را برای تامین امنیت داشته و در این ایام بکار گرفته می شوند.


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.