بکارگیری تکنولوژی تازه در پهپادهای ساخت ارتش

۱۰م دیماه ،

فرمانده هوادریای نیروی دریایی ارتش گفت: پهپادهای در اختیار نیروی دریایی ارتش با بکارگیری تکنولوژی های تازه و روز توسط متخصصین ارتش و نیروهای مسلح ساخته شده است.

علیرضا نیری با اشاره به افزایش توانمندی یگان پهپادی هوادریای نیروی دریایی ارتش در انجام عملیات های تجسس و اطلاعاتی بیان داشت: بهره گیری از پهپادها چندین سال است که در ارتش مورد توجه قرار دارد و در رزمایش های مختلف از توانایی پهپادها استفاده می گردد.

وی با بیان اینکه پهپادها نقش موثری در کاهش هزینه ها، زمان و تلفات نیرو دارد، عنوان کرد: پهپادهای مورد استفاده در نیروی دریای ارتش با استفاده از آخرین تکنولوژی های تازه بهره می برد و این پهپاد ها بومی و توسط متخصصین ارتش و وزارت دفاع ساخته شده است.

نیری با بیان اینکه تجهیزات و ادوات و نیروی انسانی دو رکن هوادریا است، افزود: تجهیزات و ادوات نظامی عامل ثابت است، اما نیروی انسانی و استفاده از فکر و ایده همیشه به نوعی برای دشمن غیرقابل پیش بینی است. تولید فکر توسط نیروی انسانی است و تنوع در استفاده و بکارگیری از این فکر و ایده نقش تعیین کننده ای در جنگ و سایر عملیاتهای نظامی دارد.

وی در مورد نقش هوادریا در رزمایش ولایت ۹۱ بیان داشت: در رزمایش دریایی ولایت ۹۱ بالگردهای آر.اچ، اس.اچ و ای.بی به صورت گروهی و مجزا به اجرای علمیات های هلی برن، مین روبی و تخلیه تجهیزات و نیرو در سواحل مناطق عمومی رزمایش پرداختند.

وی با بیان اینکه ماهیت اصلی هوادریا واکنش سریع است، عنوان کرد: هوادریا در رزمایش ولایت ۹۱ با جابه جایی ادوات و تجهیزات نظامی، جابه جایی تکاوران، تفنگداران و نیروهای ویژه در عملیاتهای دفاع از سرزمین اصلی، گشت‌های شناسایی هوایی به وسیله هواپیماهای بال ثابت نداجا، بالگردها و پهپادها در منطقه جهت اشراف اطلاعاتی نقش موثری را داشته است.

۲۷۲۱۹

دانلود   دانلود


خبرآنلاین
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.