بگذارید پوستتان نفس بکشد!

اردیبهشت ۱۴۰۳

برخی از اشخاص وقتی آثار یک جوش و یا لک را در صورت خود می بینند به فکر طبابت خود سرانه می افتند برای آگاهی از عوارض این طبابت این گزارش را تا پایان بخوانید.

محمد رضوانی ، متخصص پوست و مو در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: جوش های سرسیاه منافذ دهن گشادی بر روی سطح پوست می باشند که محل  خروج غده چربی از سطح پوست به شمار می روند و یک مرجع مشترک بین غده چربی  و یک موی بسیار کرکی می باشد.

 وی در ادامه گفت: این جوش ها بیشتر از همه در ناحیه  پوست روی بینی و پوست روی گونه است که به آن ناحیه پروانه ای می گوییم.

 دکتر رضوانی با اشاره به اینکه همه اشخاص صورت طبیعی این منافذ را دارند تصریح کرد: در بعضی اشخاص این منافذ دهن گشادتر است و معمولا این اشخاص پوست چرب تری از دیگران دارند .

وی در خصوص چگونگی به وجود آمدن جوش های سرسیاه اظهار داشت: وقتی گرد و غبار هوا در داخل این منافذ دهان گشاد می نشینند به صورت نقاط ریز سرسوزنی سیاه رنگی خودش را نشان می دهد.

 وی با بیان اینکه درمان در این گونه موارد استفاده از کرم های ماساژ دهنده و تمیز کننده ای است که داخل آن دانه های ریزی دارد که معادل روشور و سفید آب است افزود: به سبب درشت بودن، تمیز بودن و غیر بهداشتی بودن فرایند تولید استفاده ار روشور و سفید آب پیشنهاد نمی شود.

 این متخصص پوست و مو همچنین افزود: در بعضی موارد استفاده از لیزر برای از بین بردن موهای زائد نیز می تواند در درمان جوش های سرسیاه موثر باشد.

وی در پایان پیشنهاد کرد: از بخور دادن و خالی کردن سر خود جوشها که در آرایشگاه ها انجام می گردد پرهیز کنید چون سبب بدتر شدن اثرات تخریبی آن می گردد./ح


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.