بگومگوی غرضی با یکی از حضار؛ تو به من رای نده به دولت متورم رای بده

۱۳خردادماه،

سخنرانی غرضی در مسجد جامع فاطمیه میدان تسلیحات تهران

ایران > انتخابات– ممتازنیوز:
نامزد انتخابات ریاست جمهوری گفت: اقتصاد کشور بسیار پرقدرت اما فساد در آن بسیار و از یک دوره ای رانت، رشوه خواری و ربا خواری در اقتصاد ما بیشتر شده است.

واحد مرکزی خبر نوشت: سید محمد غرضی پس از نماز مغرب و عشاء دوشنبه در مسجد جامع فاطمیه میدان تسلیحات تهران گفت: کشور امروز دچار تورم است و امروز از بیل تا دسته بیل از چین وارد می گردد.

وی افزود : من آمده‌ام تا یک دولت ضد تورم به وجود بیاورم دولتی که دستش در جیب فقرا نباشد.

غرضی ادامه داد: وقتی دولت بیش از درآمدش هزینه می کند دچار تورم می گردد مثل خانواده ای که هر روز با قرض زندگی می کند و در کشور متورم رفاه و سازندگی صورت نمی گیرد.

نامزد انتخابات ریاست جمهوری گفت : دولت های رفاه ، سازندگی ، اصلاحات و این آخری به این سبب دیگر روی کار نیامدند که همگی شان دولتهای متورم بودند.

غرضی افزود: از من می پرسند که چگونه پاسخ بدهکاران را خواهی داد و پاسخ من این است که من بدهی ها را استمحال می کنم نه اینکه با چاپ اسکناس ۹۰۰ هزار میلیارد تومان بدهی بالا بیاورم .

وی در پاسخ به سوالی دربارهٔ اینکه آیا اقتصاد شما اقتصاد انقباضی است گفت : مسلما من با اقتصاد غیر رقابتی مخالفم و معتقدم ملتی که صد سال تحت فشار تورم زندگی کرده دو سال هم می تواند تحمل کند اما لازمه اش این است که همه بیایند پای صندوق رای و به تشکل دولت ضد تورم رای دهند .

شخصی از غرضی دربارهٔ راهکارش برای تشکیل دولت ضد تورم سوال کرد که غرضی به وی گفت : این کار با حمایت مردم صورت می گیرد ، آن شخص در بین صحبت‌های غرضی آمد و گفت: همه دولت ها از ابتدا چنین حرفی می زنند که غرضی به وی گفت : شما اجازه دهید من پاسخ دهم بعد روشن می شوید اما آن شخص حرف خود را ادامه می داد و غرضی نیز به او گفت باید صبر و تحمل کنی.

صحبت میان غرضی و آن شخص بالا گرفت و در حالی که آن شخص می خندید غرضی به او گفت چرا می خندی.

غرضی ادامه داد تو فکر می کنی فقط خودت حزب اللهی هستی من هم حزب اللهی هستم شما به من رای نده و برو به یک دولت متورم رای بده.

شخص دیگری ایستاد و از غرضی پرسید شما چگونه با وجود مفسدان اقتصادی ، رانت خوارها و اشخاصی مانند پسران هاشمی مقابله خواهید کرد که غرضی گفت : من پاسخ تو را می دهم، اگر تورم را کنترل کردید و مانند این دولت ارز را با سه نرخ به مردم ندادید که عده ای دلار را ۱۱۰۰ تومان بخرند و عده ای ۲۵۰۰ و عده ای دیگر ۳۵۰۰ آن موقع است که تورم کنترل می گردد و جلوی امثال آن کسانی که شما می گویید گرفته می گردد.

آن شخص دوباره سوال کرد چگونه این اتفاق می افتد که غرضی با فریاد به او گفت : اینقدر مایوس نباش ، نسل من سه کار مهم انجام داد اول انقلاب کرد ، بعد جنگید و بعد هم سازندگی کرد.

سپس شخص دیگری که خود را ورزشکاری با تجربه ۳۳ سال فعالیت معرفی کرد به جلوی جمعیت رفت و به غرضی گفت : من ۵ سال از تو کوچکترم و نمی توانم شما را نصیحت کنم اما وصیت می کنم که به هفت کاندیدای دیگر هم بگویید دست از نزاع و درگیری بردارند زیرا مردم زیر بار فقر با مشکل روبرو شدند.

غرضی در پاسخ به وی گفت: من از ابتدا اعلام کردم که رقابتی در کار نیست و همه ما بر اساس همکاری کار می کنیم.

غرضی گفت: اگر رفتی با ارز ۷ تومانی جنس وارد کردی و با قیمت ارز ۷۰ تومانی به مردم فروختی در واقع خیانت کرده ای.

وی افزود: من جلوی واردات کالاهایی که نمونه آن در کشور تولید می گردد ، خواهم گرفت.

غرضی گفت : ۴۰ سال پیش و زمانی که منصور روحانی وزیر کشاورزی کشور بود اعلام شد که ۳۰۰ هزار تن گندم وارد شده است و ما هنوز بعد از ۵۰ سال دچار همان مشکل هستیم نباید اینگونه باشد.

وی در ابتدای صحبت های خود به موضوع تعامل با آمریکا اشاره کرد و افزود : مردم ما همان هایی می باشند که مشروطه را به پا کردند البته در زمان مصدق و کاشانی پس از آنکه رابطه این دو نفر بهم خورد مصدق حاضر به مذاکره با آمریکا شد و بعد از آن مصدق به آمریکا رفت و با آنها مذاکره کرد و وقتی آمریکاییها دیدند دستش خالی است و حمایتی هم ندارد کودتای ۲۸ مرداد را راه انداختند.

غرضی گفت: البته ملت ایران در ۲۲ بهمن پاسخ آنان را دادو امروز نیز همچنان آمریکاییها درپی دستیابی به منابع شان در ایران و منطقه می باشند اما من با صراحت می گویم دولتی که به دنبال مذاکره با آمریکا باشد دو سه سال بیشتر دوام نخواهد آورد.


RSS
منبع:همشهری
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.