بگو چه رنگی را دوست داری تا بگویم که هستی؟

 

 عکس بگو چه رنگی را دوست داری تا بگویم که هستی؟

ستاره سالاری: چه رنگی را دوست دارید, آبی؟ یا مشکی؟ یا… ؟ جواب شما هرچه باشد تا حدودی منعکس کننده روحیه شماست!

 عکس بگو چه رنگی را دوست داری تا بگویم که هستی؟

درواقع گرایش افراد به رنگ های مختلف به نوعی, دریچه ای به درون انسان ها در برابر روانشناسان می گشاید که با کمک آن تا حدودی می توانند پی به برخی از ویژگی های درونی افراد ببرند؛ اما این این موضوع یک علم است که روانشناسان باید به آن بپردازند و نمی توان به آنچه در کتاب ها, مجله ها و سایت های غیر معتبر در این مورد آمده, اعتماد کرد.
فاطمه نیکزاد, کارشناس ارشد روانشناسی عمومی: رنگ ها می توانند به نوعی نشان دهنده حالت های ذهنی و روحیه ما باشند ولی باید بدانیم که علمی ترین روانشناسی رنگ که متعلق به لوشر است فقط روی ۴ رنگ اصلی (سبز, قرمز, زرد و آبی) تمرکز دارد. درضمن علاقه به رنگ ها همانگونه که گفتیم می تواند تا حدودی نشان دهنده روحیه ما باشد, ولی نه به طور کامل. همچنین ممکن است فرد به طور مقطعی از یک سری رنگ ها خوشش بیاید و گاه این علاقه وابسته به اشیاست؛ برای مثال ممکن است از فردی بپرسید که از چه رنگی خوشش می آید و او در جواب بگوید از رنگ قهوه ای و وقتی شما می پرسید چرا؟ بگوید چون از کیف و کفش قهوه ای بسیار خوشش می آید. علاقه به رنگ باید دائمی و بدون وابستگی به اشیاء باشد تا بتوان بر اساس آن به حالت های روحی فرد پی برد. البته با خواندن چند کتاب و مجله نمی توانیم این کار را انجام دهیم, چون این امر مستلزم اشراف به دانشی به نام روانشناسی رنگ هاست؛ با این حال تا حد بسیار ابتدایی می توانیم, بگوییم علاقه فرد به یک رنگ می تواند نشانه چه روحیاتی در او باشد. بررسی دقیق تر در این حوزه باید توسط روانشناس و با استفاده از تست لوشر انجام شود.
راز هر رنگ
-رنگ آبی: این رنگ نشانه آرامش, امنیت و نظم است. افرادی که به صورت اغراق آمیز این رنگ را دوست دارند معمولا درون گرا و گوشه گیر هستند.
-رنگ سبز: علاقه به این رنگ نشانه پویایی, شادی, سرزندگی, اراده بالا, استقامت بالا, پشتکار, پایداری و مقاومت در برابر تغییرات است.
-رنگ قرمز: علاقه به این رنگ نشانه هیجان های قوی, انرژی بالا, حرارت و صمیمیت است. استفاده اغراق آمیز از این رنگ نشانه برانگیختگی, خشم و عصبانیت است.
-رنگ زرد: افرادی که به این رنگ علاقه دارند معمولا زنده دل, امیدوار و به دنبال تحول و ترقی در زندگی خود هستند, اما اگر فرد از این رنگ بیش از اندازه استفاده کند نشانه خشم و رنج دیدگی و علاقه به جلب توجه کردن اوست.
تاثیر گذاری رنگ ها
از جنبه دیگری هم می توان به رابطه رنگ ها و روان انسان پرداخت. رنگ هایی که در اطراف ما هستند روی روحیه ما اثر می گذارند؛ برای مثال رنگ آبی روی اعصاب مرکزی تاثیر می گذارد و همین امر باعث آرامش فرد می شود, سرعت نبض و تنفس او را کاهش می دهد و باعث کاهش درد و تسکین بیماری ها می شود؛ به همین دلایل این رنگ معمولا در اتاق خواب به کار می رود.
رنگ سبز استرس افراد را کاهش و تمرکز و توجه آنها را افزایش می دهد. از رنگ سبز معمولا در کتاب خانه ها و مراکز درمانی و مشاوره استفاده می شود.
رنگ زرد جز گروه رنگ های گرم و شاد است, انرژی خوبی را به انسان می دهد و نشانه روشنی است. این رنگ سوخت و ساز بدن را افزایش می دهد و باعث تحریک اعصاب می شود. با توجه به اینکه رنگ ها بر روحیه و ذهن ما اثر می گذارند, پس بهتر است بیشتر از رنگ هایی استفاده کنیم که انرژی مثبت و آرامش می دهند. از رنگ هایی که غم و اندوه ما را افزایش می دهند, کمتر استفاده کنیم.

گردآوری شده توسط ممتازنیوز . کام

ممتازنیوز.کام پایگاه سرگرمی و تفریحی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.