بیانات آیت الله طالقانی در نماز جمعه ها توطئه‌های دشمن را خنثی کرد

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام  سیدمحمد حسن ابوترابی فرد شامگاه پنجشنبه در مرایسم سی و سومین سالگرد ارتحال آیت الله طالقانی در جمع مردم این منطقه و مسئولان البرز که همزمان با افتتاح پروژه های دولت در  این منطقه در سالن بزرگ این شهر گرد هم آمده بودند، گفت: دولت خدمتگزار تاکنون خدمات فراوانی را به این منطقه ارزانی داشته و موجب رونق این بخش از استان البرز شده است.

وی افزود: شهرستان شدن طالقان با پیشینه فرهنگی و مذهبی این منطقه بی شک رونق بیش از پیش را برای این خطه سرسبز خواهد داشت.

ابوترابی فرد بیان کرد: آیت الله طالقانی مجاهد نستوهی بود که اندیشه هایش پس از مرگ وی نیز همچنان پابرجاست و وی از خود اثار ماندگاری را بر جای گذشته که نسل های بسیاری می توانند از این آثار بهره ببرند.

وی یادآور شد: سبک زندگی آیت الله طالقانی به پیروی از الگوی ساده زیستی ائمه در میان مردم زبانزد بود و همین امر محبوبیت وی را در میان اقشار مردم بیشتر کرده بود.

نائب رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: انس با قران، تدریس ان و نیز زندگی قرانی سرلوحه زندگی مرحوم طالقانی بود و وی آموزه های قرانی را در سخنرانی های خود برای مردم بازگو می کرد و از همگان می خواست زندگی قرانی را پیشه گیرند.

وی بیان کرد: موضوع گیری های صریح و کلام نافذ آیت الله طالقانی همواره لرزه بر پیکر دشمنان می افکند.

ابوترابی فرد اظهار داشت: سخنرانی ها و بیانات طالقانی در خطبه های نماز جمعه نقشه های دشمنان را در هم می کوبید.

وی تاکید کرد: باید شخصیت های وارسته ای همچون طالقانی به نسل جوان شناسانده شده و آثار مکتوب این افراد نیز مورد بهره برداری قرار گیرد.

وی برگزاری این مراسم را بهانه ای برای پاسداشت این بزرگ مرد روزهای انقلاب دانست و از مسئولان این منطقه برای برگزاری باشکوه مراسم قدردانی کرد.

وی سپس با سر زدن به خانه مرحومم طالقانی در روستای گلیرد طالقان یاد و خاطره این عالم را گرامی داشت.

ابوترابی فرد همچنین در پایان مراسم با جمعی از اهالی روستاهای طالقان دیدار و گفتگو کرد.


MehrNews Rss Feed

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.