بیانیه‌ سازمان نظام صنفی رایانه‌یی کشور درباره الکامپ۹۱

بیانیه‌ سازمان نظام صنفی رایانه‌یی کشور درباره الکامپ۹۱

سازمان نظام صنفی رایانه‌یی کشور درباره هجدهمین نمایشگاه الکامپ اعلام کرد که به نمایندگی از سوی شرکت‌های صنف، امور کلان و اجرایی این نمایشگاه را حتما با دقت ویژه‌ای رصد و پیگیری می‌کند.

به گزارش ایسنا با نزدیک شدن زمان برگزاری نمایشگاه الکامپ، سازمان نظام صنفی رایانه‌یی کشور به انتشار بیاتیه‌ای در این زمینه پرداخت. در متن این بیانیه آمده است: “به آگاهی فعالان و کارآفرینان صنعت فناوری اطلاعات و ارتباطات می‌رساند، مواضع این سازمان در خصوص برگزاری نمایشگاه الکامپ همچنان پابرجاست و سلسله اقدامات و نیروهایی که صرف بهبود و اصلاح فرآیند برگزاری الکامپ کرده است به عنوان یک راهبرد اصیل همچنان دنبال خواهد کرد، لیکن دو عامل مهم در اتخاذ موازین این سازمان در پیشبرد اهداف یادشده موثر بوده است:

اول: شرایط ویژه کشور ناشی از تحمیل تحریم ظالمانه که ایجاب می‌کند بسیاری از نارسایی‌ها و مشکلات را فعلا به دل نهاد و امکان بهره‌برداری سوء را سلب کرد.

دوم: حفظ عزت و اقتدار اتاق بازرگانی، صنایع و معادن ایران به عنوان نهاد موثر در حوزه بخش خصوصی و نقطه امید این بخش، لذا سازمان در پی دریافت نشانه‌های مثبت و ملاقات سازنده و اثر بخش با ریاست محترم اتاق بازرگانی، صنایع و معادن ایران ضمن اعلام همکاری با اتاق در برگزاری الکامپ هجدهم همچنان بر مطالب ذیل به عنوان پیش نیاز برگزاری الکامپ در هر شرایطی پافشاری دارد:

۱٫ حذف روند محاسبه ارزی، ریالی برای بهای غرفه‌ها : پدیده‌ی ارزی ریالی طی سال‌های اخیر در شرایط عادی نیز بر میزان مشارکت در نمایشگاه الکامپ اثر منفی داشته و اعمال آن در شرایط فعلی نوعی تحریم داخلی محسوب و معتقدیم نرخ گذاری باید به صورت واحد و یکسان صورت پذیرد.

۲٫ اصلاح فرآیند دستورالعمل انتخاب مجری و صدور مجوز و اعمال شفافیت در انتخاب آن، همچنین تعریف اختیارات دارنده‌ی مجوز و مشخص نمودن نقش وی در انتخاب مجری

۳٫ تعیین و توافق بر نرخ متراژ غرفه‌ها توسط شورایی متشکل از نمایندگان بخش خصوصی و شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی ایران و سازمان توسعه تجارت

۴٫ استفاده از فرآیند مکانیزه و عاری از عوامل انسانی در جانمایی و انتخاب فضا؛ به نحوی که فرصت برابر برای همه متقاضیان در دستیابی به فضا فراهم گردد.

۵٫ تدوین برنامه برگزاری نمایشگاه در یک بازه زمانی حداقل سه ساله به نحوی که بتوان حضور برون مرزی را در این خصوص بهبود و ساماندهی کرد. سازمان در این خصوص قبلاً قول شفاهی قائم مقام محترم وزیر صنعت، معدن و تجارت را اخذ کرده است. اینک نیز تشکیل دبیرخانه دائمی می‌تواند این مهم را تسهیل کند. قطعاً بخش قابل توجهی از این برنامه، سوق الکامپ به سوی یک نمایشگاه تخصصی است.

اینک مایه خرسندی است که اتاق بازرگانی ایران نیز بخشی از این مطالبات را پیگیری می‌کند. لذا چنانچه تلاش‌های این سازمان با کمک به هر نهاد دیگری به نتیجه بیانجامد، آن اهداف تحقق یافته تلقی می‌گردد.

با توجه به موارد بالا، سازمان نظام صنفی رایانه‌یی کماکان به نمایشگاه الکامپ به عنوان ابزاری برای توسعه و رونق کسب و کار شرکت‌های فناوری اطلاعات ایران می‌نگرد و معتقد است اگر سلامت اجرایی و نگاه ملی و توسعه‌ای در این نمایشگاه مدنظر مسوولان در سازمان توسعه تجارت و اتاق بازرگانی قرار گیرد می توان امیدوار به موفقیت آن بود”.

لینک ثابت || اضافه شده توسط آرش کریم بیگی|| نسخه قابل چاپ || بازگشت به صفحه اصلی || آرش کریم بیگی

اخبار ICT در ایستنا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.