بیانیه انجمن منتقدان و نویسندگان سینمایی ایران درباره وضعیت اکران سینما

به گزارش سینمانگار، انجمن منتقدان و نویسندگان سینمایی ایران با صدور بیانیه ای درباره وضعیت اکران سینمای ایران، تعدد مراجع تصمیم گیری و ممیزی را تازه ترین مشکل سینمای ایران دانست، که مهلک ترین زخم ها را بر تن سینمای کشور نشانده است.

متن بیانیه انجمن منتقدان و نویسندگان سینمایی به شرح زیر است:

سینمای ایران روزگار دشواری را سپری می کند؛ روزگاری که هجوم فشارها و بی مهری ها از همه سو عرصه را برای ادامه حیات سینمای نجیب اما نحیف ایران تنگ کرده است.

مشکلات اکران اما درحال حاضر مهم ترین دغدغه سینماگران است. سوء مدیریت، کینه جویی و لجبازی در اکران موجبات موازی کاری و بی قانونی را فراهم آورد و ضربه ای کاری بر پیکر سینمای ایران وارد کرد.

در چنین روزگاری که سینمای ایران بیشتر از هر زمان دیگر به آرامش، خیرخواهی، حمایت و همدلی نیاز دارد، بیش از همیشه گرفتار دودستگی، تفرقه افکنی و بی پناهی شده است.

تعدد مراجع تصمیم گیری و ممیزی، تازه ترین مشکل سینمای ایران است که مهلک ترین زخم ها را بر تن رنجور سینما نشانده است. بی شک تبعات این امر تا مدت ها گریبان سینما را رها نخواهد کرد.

انجمن منتقدان و نویسندگان سینمایی ایران تمامی طرف های دعوای اکران را به قانونگرایی، منطق و آرامش دعوت می کند و امیدوار است همه آنها که درباره سینما تصمیم می گیرند جز به منافع سینمای ایران نیندیشند.

منافع سینمای ایران نیز جز در سایه تن دادن به قانون و مدیریت صحیح  محقق نمی شود و نجات آن تنها با عقب نشینی طرفین دعوا از اشتباهات خود میسر می شود.

متاسفانه سینمای مستقل اجتماعی و وابسته به بخش خصوصی در میانه این مجادله بیشترین لطمه را متحمل شده و بیش از همه در معرض خطر قرار دارد.

براین باوریم در صورتی که جامعه اصناف سینمایی ایران دچار مشکلات ناخواسته نمی شد و همچنان فعال بود، تعادل درون سینما اینگونه بر هم نمی خورد.

انجمن منتقدان و نویسندگان سینمایی ایران امیدوار است با میانجیگری موثر و مصلحانه جامعه اصناف سینمایی، این بحران که نتیجه ای جز تضعیف سینما ندارد مرتفع شود و تمامی فیلم های صاحب مجوز، در تمام سینماهای کشور بی هیچ محدودیتی به نمایش درآیند.
 


سینما نگار

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.