بیانیه بازیگران سینما درباره اقدام حوزه هنری

 خبرگزاری ایرنا: جمعی از پخش کنندگان و در عین حال بازیگران سینمای ایران در بیانیه هایی رفتارهای سلیقه ای و فراقانونی مسوولان حوزه هنری در قبال سینما را محکوم کردند.

پخش کنندگان سینما در بیانیه خود یادآور شده اند: باردیگر اهالی سینما با مساله و بحران تازه ای روبه رو شدند و آن هم در نتیجه رفتار غیرقانونی حوزه هنری مبنی بر ممیزی مجدد فیلم ها و عدم اکران آنها می باشد .

بیانیه بازیگران سینما درباره اقدام حوزه هنری

این حرکات در حالی صورت می گیرد که تصور می شد که موضوع فروکش کرده و آنها در رفتار و اعمال خود تجدید نظر کرده اند که اینچنین نشد.

کانون پخش کنندگان سینما این رفتار غیرمسوولانه را تقبیح کرده و از فیلم ها و سازندگان آنها -برف روی کاج ها، بی خود و بی جهت، پذیرایی ساده، پل چوبی ، من همسرش هستم و من مادر هستم- حمایت قاطع می کند و می بایست این فیلم ها در سینماهای حوزه هنری که جزو اموال عمومی است به اکران و نمایش درآیند و اعلام می کند که فیلم های -گشت ارشاد،زندگی خصوصی، خوابم میاد، همه چی آرومه، چگونه میلیاردر شدم، نامزد آمریکایی من و بی تابی بیتا- نیز چوب رفتارهای فراقانونی و گزینشی حوزه هنری را خورده و خسارات بسیاری متحمل شده اند .

پخش کنندگان در بیانیه خود تاکید کرده اند: ما از مسوولین و عموم سینماگران خواستار حمایت قاطع از بخش خصوصی سینما و فیلم های مذکور می باشیم.

همچنین جمعی از بازیگران سینما نیز در حال تنظیم بیانیه ای علیه اقدامات فراقانونی حوزه هنری هستند و به زودی این بیانیه منتشر می شود.

این بازیگران که جزیی از چهره های سرشناس عرصه بازیگری هستند به رفتارهای فراقانونی حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی اعتراض دارند.

مهران مدیری، رضا عطاران، مهناز افشار، بهرام رادان، فرهاد اصلانی، نیکی کریمی، مصطفی زمانی، نگار جواهریان، ویشکا آسایش، باران کوثری، پانته آ بهرام، ترانه علیدوستی، صابر ابر و مانی حقیقی از بازیگران سینما هستند که تاکنون این بیانیه را امضا کرده اند و تعداد امضاکنندگان این بیانیه رو به افزایش است.

کارشناسان معتقدند که رفتارهای فراقانونی حوزه هنری در اکران نکردن برخی فیلم های سینمایی سبب شده فیلمسازان و بازیگران انزجار خود را از این رفتارها که در جهت نابودی سینماست در قالب بیانیه هایی اعلام کنند.


مجله اینترنتی برترین ها سبک زندگی سلامت دکوراسیون موفقیت کودک

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.