بیانیه بسیج دانشجویی در مورد انقلاب فرهنگی

گردآوری شده توسط گروه سیاسی ممتاز نیوز:

بسیج دانشجویی در مورد انقلاب فرهنگی بیانیه‌ای صادر کرد.

به گزارش خبرنگار دانشگاه باشگاه خبرنگاران، بسیج دانشجویی در مورد انقلاب فرهنگی بیانیه‌ای صادر کرد.

متن این بیانیه به شرح زیر است:

دیگر گذشته‌ها گذشته است. دیگر آن روزهایی که مردم و دانشجویان و شورای انقلاب دوشادوش همدیگر خواستار انقلاب در فرهنگ و نظام آموزشی کشور استعمارزده ایران بودند گذشته است جلسات فرسایشی و خسته کننده شورای انقلاب فرهنگی با حضور “حجت‌الاسلام، دکترها آرمان انقلابی ملت را فرسایش داده است، دیگر گذشته‌ها گذشته …. و آرمان تحول بنیادین در نظام آموزشی کشور به تهیه و تقویم آموزشی دانشگاه‌ها و انتصاب فلان عضو به عنوان هیئت امنای فلان جا و … تقلیل یافته است. 

نظام آموزشی ایران از غرب‌زدگی مفرط رنج می‌برد ویژگی که امروز در بدترین نمودهای ممکن ظهور کرده است.

 امروز دیگر غرب‌زدگی یکی از ویژگی‌های روشن‌ فکری معاصر نیست بلکه به دلیل احمال در بازبینی‌های فوری و ضروری در سرفصل‌های دانشگاهی و اصلاح رویکرد مواجه با دستاوردهای دانش بشری، غرب‌زدگی در لایه پیچیده‌تری شکل گرفته است اگر زمانی غرب‌زدگی یکی از شاخصه‌های جریان روشن فکری سکولار بود امروز باید از حاکمیت جریان مذهبی‌های سکولار غرب‌زده در دانشگاه‌ها صحبت نمود.

جریانی که در درون گفتمان غرب فکر می‌کند، سخن می‌گوید و تدریس می‌کند. جریانی که به دلیل اتخاذ غلط‌ ترین شیوه‌های سیاست‌گذاری و بینشی فقط به دلیل حفظ ظاهر مسلمانی و بدون برخورداری از کمترین آگاهی از معارف انقلابی و انسانی اسلام ناب محمدی و سیره ائمه اطهار بر گروه‌های علمی دانشگاه‌ها مسلح شده‌اند. 

امروز واحدهای درسی غربی، سکولار و الهادی مشروعیت نظام را نشانه گرفته‌اند و به فرموده امام(ره) دانشگاه باید انسان تربیت کند و انسان کاملی که مورد نظر اسلام ناب محمدی است اما امروز در دانشگاه‌های جمهوری اسلامی و واحدهای درسی آن گویا همه تلاش‌ها در جهت تربیت انسان در فراز نظام فکری الهادی غرب است. 

ما دانشجویان بسیجی در سال مدیریت جهادی اقدامی جهادگونه، قاطعانه و دلسوزانه مسئولین مربوطه را خواهانیم و هرگونه احمال و تساهل را خیانت به اسلام و انقلاب می‌دانیم.  

وسلام علی من الطبع الهدی  

بسیج دانشجویی دانشکده حقوق و علوم سیاسی  

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.