بیانیه حمایت ۲۶۴ حقوقدان از سعید جلیلی

۲۱خردادماه،

۲۶۴ نفر از حقوقدانان برجسته کشور در آستانه یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در حمایت از سعید جلیلی بیانیه‌ای صادر کردند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) متن این بیانیه به شرح زیر است:

«بسم الله الرحمن الرحیم

ان الله یامرکم ان تؤدوا الامانات الی اهلها

ملت شریف ایران در آستانه انتخابی بزرگ قرار گرفته است، انتخابی که به فرموده مقام معظم رهبری هم حق و هم تکلیف الهی است. اما مهم‌ترین مساله در این میان، داشتن حجت برای انتخاب اصلح است. بهترین راه برای شناخت فرد اصلح تطبیق نامزدها و برنامه‌هایشان با شاخصه‌هایی است که قانون اساسی و مقام معظم رهبری ارائه داده اند.

ما بر این باوریم که جناب آقای دکتر جلیلی و برنامه‌های ایشان در بین نامزدهای محترم ریاست جمهوری بیشترین انطباق را با این معیارها دارد. ایشان مطابق شاخصه‌های مقام معظم رهبری، فردی «کارآزموده، امین، حافظ استقلال اقتصادی سیاسی و فرهنگی کشور، مبارزه کننده با مفاسد اقتصادی، ترجیح دهنده منافع عموم مردم بر منافع خواص، وفادار به قانون اساسی، مؤمن به حقوق مردم، مدافع حقوق ملت در عرصه بین المللی و مراقبت کننده از منافع ملی» است.

لذا ما حقوقدانان امضاکننده این بیانیه، با در نظر داشتن این خصایص و دیگر ویژگی‌های ایشان از جمله انطباق برنامه ها و شعارها با قانون اساسی، سیاست‌های کلی ابلاغی مقام معظم رهبری و اسناد و قوانین بالادستی، تقوا و تکلیف مداری، پرهیز از دادن وعده‌های غیر قابل اجرا، سابقه مدیریت کلان راهبردی، تاکید بر شایسته سالاری و لزوم استفاده از نظرات کارشناسان؛ دکتر سعید جلیلی را نامزد اصلح می‌دانیم.»

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.