بیانیه دولت عراق درباره سازمان منافقین

دولت عراق تلاش آمریکا را برای خروج منافقین از فهرست تروریست‌ها محکوم کرد.

به گزارش حوزه سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران، دفتر نخست وزیری عراق با صدور اطلاعیه‌ای ضمن مخالفت با تلاش آمریکا برای خارج کردن منافقین از فهرست تروریست‌ها بر خروج اعضای این سازمان از عراق در اولین زمان ممکن تاکید کرد.

در این اطلاعیه آمده است: موضع رسمی دولت عراق درباره گروهک منافقین تغییری نکرده و این گروه در اعمال تروریستی علیه مردم عراق نقش داشته‌اند.

در بیانیه دفتر نخست وزیری عراق همچنین آمده است: وزارت امور خارجه آمریکا می‌خواهد این گروهک را از فهرست تروریست‌ها خارج کند اما دولت عراق آنها را تروریست و آلت دست صدام در کشتار مردم عراق می‌داند.

این بیانیه می‌افزاید: ادامه حضور منافقین در عراق نامشروع است و این گروه باید در اسرع وقت عراق را ترک کند.

در همین حال عباس بیاتی نماینده مجلس عراق خاطرنشان می‌کند: دولت آمریکا به خوبی می‌داند این گروه تروریستی است و سران و اعضای آن، انسان‌های زیادی را به قتل رسانده‌اند و تلاش برای خارج کردن این گروهک از فهرست تروریست‌ها برخلاف قواعد بین‌المللی و انسانی است.

جبار علی از کارشناسان سیاسی در عراق نیز گفت: آمریکایی‌ها بارها نشان داده‌اند که اعمالشان با حرف‌هایشان بسیار متفاوت است و اعضای گروه تروریستی منافقین باید دادگاهی و مجازات شوند.

آخرین گروه اعضای منافقین چند روز پیش از پادگان اشرف به پایگاه ترانزیتی لیبرتی در حومه فرودگاه بغداد منتقل شده و بر اساس توافقنامه دولت عراق با سازمان ملل، در چند ماه آینده باید خاک عراق را ترک کنند.

انتهای پیام/ش۳


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.