بیانیه شورای عالی تهیه‌کنندگان دربارهٔ اصلاح اساسنامه خانه سینما

۱۲م دیماه ،

به گزارش خبرآنلاین شورای عالی تهیه‌کنندگان سینمای ایران در بیانیه‌ای عنوان کرد:

«با توجه به تحقق تشکیل شورای اصلاح اساسنامه خانه سینما شورای عالی تهیه‌کنندگان سینمای ایران به عنوان صنف تهیه‌کنندگان عضو این تشکل فراگیر سینمایی، با جدیت خبرها و نتایج این شورا را دنبال می‌کند و برای حصول نتیجه‌ای مطلوب که به رفع بحران‌های موجود بیانجامد‌، انتظار می‌کشد.

مهمترین نگرانی و مطالبه شورای عالی تهیه‌کنندگان در این زمینه، پیشـگیری از تغییر یا کاهش ماهیت صنفی خانه سینما با تعریف جامعه اصناف سینمای ایران است که اساس وجودی خانه سینما و امنیت روانی و اجتماعی اعضای آن را تشکیل می‌دهد.

ماهیت صنفی خانه سینما به معنای تعامل این نهاد صنفی با دولت‌ها و احیای حقوق صنفی اصناف و تلاش جهت برقراری وحدت و اخذ رویه‌های عملیاتی در مسائل سینمای ایران است به نحوی که باب هرگونه تفرقه و تضاد را در حوزه سینمای ایران بسته و به صورت راهبردی به بستر سازی جهت تصمیم سازی‌های قانونی و مدبرانه بیانجامد.

سامان‌یابی و رونق مجدد تولید و نمایش و پخش، که رمز حیات سینمای ایران و عامل تقویت همه جریان‌های هنری و فرهنگی در کشور است، نیاز به جذب هر چه بیشتر عوامل و علاقه‌مندان سینمای  ملی ایران دارد که  شورای عالی تهیه‌کنندگان امیدوار است حاصل منطقی و عقلانی مباحث شورای اصلاح اساسنامه باشد.»

۵۸۲۴۶

دانلود   دانلود


خبرآنلاین
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.