بیانیه ماهان درباره تعرض جنگنده های آمریکایی به هواپیمای مسافری

شرکت هواپیمایی ماهان درباره تعرض جنگنده های آمریکایی به پرواز ۱۱۵۲ مسیر تهران – بیروت بیانیه ای صادر و اعلام کرد که این اقدام آمریکا از دیگر مصادیق قانون گریزی این کشور بوده و اقدامات قضایی و حقوقی در این زمینه انجام خواهد شد.

به گزارش ممتازنیوز به نقل از ایسنا، پنجشنبه شب پرواز ۱۱۵۲ هواپیمایی ماهان از تهران به مقصد بیروت در حرکت بود که به دلیل حرکت خطرناک و تهدید آمیز دو جنگنده آمریکایی با مشکل مواجه شد و مسافران و خدمه این پرواز به دلیل کاهش شدید ناگهانی ارتفاع هواپیما از سوی خلبان ماهان آسیب دیدند.

در پی این اقدام، شرکت هواپیمایی ماهان بیانیه ای صادر کرد که به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

شب گذشته پرواز ۱۱۵۲ شرکت هواپیمایی ماهان در مسیر تهران – بیروت پس از طی حدود دو ساعت پرواز بر فراز خاک سوریه مورد تهدید دو فروند جنگنده آمریکایی قرار گرفت.

خلبان این پرواز با درایت و بر اساس قوانین و مقررات هوانوردی برای پرهیز از هرگونه خطر احتمالی، پس از دریافت اخطار TCAS مبنی بر کاهش فوری ارتفاع، بلافاصله شروع به کم کردن ارتفاع کرد و به دلیل اینکه هواپیما در وضعیت ثبات قرار داشته و مسافران مجاز به باز کردن کمربندها بوده اند، کاهش سریع ارتفاع و به سرعت دور کردن هواپیما از خطر احتمالی، منجر به آسیب رسیدن به تعدادی از مسافران و خدمه پروازی که مشغول خدمت رسانی بوده اند، شد که بلافاصله پس از فرود هواپیما جهت درمان به بیمارستان منتقل شدند.

از آنجایی که پروازهای این مسیر توسط شرکت هواپیمایی ماهان بیش از یک دهه به صورت برنامه ای انجام شده و این شرکت همواره تابع قوانین و مقررات هوانوردی در انجام پروازها بوده، لذا این اتفاق را می توان از دیگر مصادیق قانون گریزی رژیم حاکم بر آمریکا تلقی کرد.

بدیهی است همانگونه که مقامات جمهوری اسلامی و همچنین دستگاه حاکمیتی (سازمان هواپیمایی کشوری) اعلام کرده اند، اقدامات لازم قضایی و حقوقی در این خصوص به عمل خواهد آمد.

شایان ذکر است، این هواپیما در ساعت ۱۸:۴۵ روز پنجشنبه دوم مرداد ۱۳۹۹ فرودگاه امام خمینی (ره) را به مقصد بیروت ترک کرد و در ساعت ۲۰ به وقت محلی در فرودگاه بیروت به زمین نشست. همچنین این هواپیما در ساعت ۲۳:۱۰ فرودگاه بیروت را ترک و در ساعت ۲:۵۰ بامداد روز جمعه سوم مردادماه در تهران به زمین نشست.

انتهای پیام

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.