بیانیه مشترک روحانیون مسیحی و مسلمان: علمای قم، واتیکان، الازهر و نجف دور هم بنشینند – اخبار فرهنگی هنری

علما و شخصیت های روحانی لبنان اعم از مسلمان و مسیحی در بیانیه مشترکی از نهادهای تاثیرگذار در دنیای اسلام و مسیحیت خواستند در برابر توهین به مقدسات، مواضع مشترک اتخاذ کنند.

 در این بیانیه آمده است: موج اهانت به شخص پیامبر اکرم(ص) به اشکال مختلف، جنایتی است به معنای کامل کلمه که مرتکبین آن باید هرکه باشند مجازات شوند زیرا این کار به جنایتی تبدیل شده که پیوسته تکرار میشود و اگر جامعه بین الملل از قدرت خود برای جلوگیری از آن استفاده نکند در آینده هم تکرار خواهد شد.

در ادامه این بیانیه آمده است: امر به همین جا بسنده نمیشود بلکه هرگونه بی احترامی و اهانت به ادیان آسمانی و نمادهای دینی و مقدسات الهی ممنوع و محکوم است و نمیتوان آنها را با عناوین آزادی بیان و آزادی نظر مجاز شمرد. ما از تمام دست اندرکاران جامعه جهانی میخواهیم که قبل از تشدید این پدیده عجیب و غریب، این روش و رفتار زشت و زننده را محکوم سازند. همچنین از تمام مؤسسات دینی و رهبران مختلف جهان میخواهیم که به پیگیری خود در مورد این مساله ادامه دهند تا هرگز به فراموشی سپرده نشود.

در این بیانیه همچنین پیشنهاد شده است: اینجا لازم است ضمن تشکر از موضع واتیکان از او بخواهیم به عنوان بالاترین قدرت مسیحی در جهان، این امر را با همکاری الازهر و انجمن جهانی اسلام و قم مقدس و نجف اشرف در محافل بین المللی پیگیری کند تا موضعی محکم در این زمینه اتخاذ شود به گونه ای که ضمانتی برای آینده باشد.

/۳۰۳۶۲

دانلود   دانلود


خبرآنلاین
بازنشر:ممتازنیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.