بیانیه وزارت امور خارجه به مناسبت سالگرد ربایش دیپلمات‌های ایرانی

گردآوری شده توسط گروه سیاسی ممتاز نیوز:

در آستانه سی و دومین سالگرد ربایش دیپلمات‌های ایران در لبنان، وزارت امور خارجه کشورمان بیانیه‌ای صادر کرد.

به گزارش حوزه سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران، در آستانه سی و دومین سالگرد ربایش دیپلمات‌های ایران در لبنان، وزارت امور خارجه کشورمان بیانیه‌ای صادر کرد.
 
متن این بیانیه بدین شرح است:
 
«۱۴ تیرماه، مصادف با سی و دومین سالگرد ربایش چهار دیپلمات جمهوری اسلامی ایران در لبنان است. وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران با گرامیداشت این روز و یاد و خاطره دیپلمات‌های ربوده شده، بر حق دولت جمهوری اسلامی ایران و خانواده این عزیزان در پیگیری مجدانه موضوع تا روشن شدن سرنوشت ایشان تاکید می‌کند.
 
وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران با یادآوری شرایط اشغال سرزمین لبنان توسط رژیم صهیونیستی در زمان حادثه و نقش عوامل مرتبط با این رژیم در ربایش دیپلمات‌های کشورمان و اطلاعات موجود از انتقال دیپلمات‌های ایرانی به فلسطین اشغالی، بر مسوولیت کامل حقوقی و سیاسی رژیم صهیونیستی در این زمینه تاکید می‌کند.
 
وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران با تشکر از کلیه تلاش‌های صورت گرفته در سال‌های گذشته از سوی دولت لبنان و برخی نهادهای مسوول بین‌المللی در پیگیری موضوع از جمله نامه ۱۳ سپتامبر ۲۰۰۸ دولت وقت لبنان به دبیرکل سازمان ملل و تایید ربایش دیپلمات‌های ایرانی در خاک لبنان، از دبیرکل سازمان ملل متحد و دیگر نهادهای مسوول بین‌المللی به ویژه صلیب سرخ جهانی درخواست کرد به وظیفه قانونی و انسانی خود در پیگیری موضوع عمل کند.
 
جمهوری اسلامی ایران مجددا پیشنهاد قبلی خود در این زمینه برای تشکیل یک کمیته حقیقت‌یاب بین‌المللی برای روشن شدن ابعاد این حادثه را مورد تاکید قرار می‌دهد.
 
وزارت امور خارجه در پایان اظهار امیدواری می‌کند به زودی شاهد آزادی همه اسرا و زندانیان مسلمان به ویژه ۴ دیپلمات جمهوری اسلامی ایران از زندان‌های رژیم صهیونیستی و تعقیب و محاکمه عوامل جنایتکار صهیونیستی در این زمینه باشیم.
 
انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.