بیانیه وزارت خارجه در محکومیت ادعاهای اول وزیر انگلیس

به گزارش تفسیری ممتازنیوز به نقل از واحد مرکزی خبر در تاریخ ۴ شنبه ۱۷ آبان ۹۱،

وزارت امور خارجه با صدور بیانیه ای ضمن محکوم نمودن ادعاهای واهی و غیرواقعی اول وزیر انگلیس درخصوص فعالیت های صلح آمیز هسته ای کشورمان در دانشگاه ابوظبی، این اظهارات را در مغایرت کامل با ماهیت صرفاً صلح آمیز فعالیت های هسته ای جمهوری اسلامی ایران و یافته های آژانس بین المللی انرژی اتمی دانست.

به گزارش تفسیری واحد مرکزی خبر ، در بیانیه وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران آمده است: سخنان غیرمنطقی اول وزیر انگلیس آشکارا تایید می نماید که دولتمردان این کشور در موضوع فعالیت های صلح آمیز هسته ای جمهوری اسلامی ایران کمترین اعتنایی به سازوکارهای پذیرفته شده بین المللی و حقوق برسمیت شناخته شده کشورها بر اساس معاهده ان پی تی ندارند.
بیانیه وزارت امور خارجه تاکید می نماید: ابراز نگرانی از به راه افتادن مسابقه تسلیحاتی در خاورمیانه دقیقاً در وقتی صورت می پذیرد که هدف اصلی مسافرت اول وزیر انگلیس به منطقه در همین جهت بوده و سیل تسلیحات انگلیسی به سوی منطقه حساس خاورمیانه و خلیج فارس سرازیر شده است.
این بیانیه می افزاید: برنامه صلح آمیز هسته ای ایران در چارچوب قوانین و مقررات بین المللی و تحت نظارت آژانس قرار دارد و ایران برای اثبات حسن نیت خود بیشترین همکاری را با این سازمان داشته و بر این باور است که گفتگوی هدفمند و تعامل سازنده و متقابل جایگزینی ندارد.
در ادامه بیانیه وزارت امور خارجه کشورمان آمده است: ملت و دولت جمهوری اسلامی ایران همواره اثبات نموده اند که در راه استیفای حقوق مسلم خود مطابق با معاهده منع گسترش سلاح های هسته ای و بر اساس خواست و اراده و منافع ملی خود تسلیم فشار کشورهای بسیاره خواه نخواهند شد.
 


IRIBNews RSS TopNews

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.