بیانیه کانون مربیان در حمایت از مجتبی تقوی/ از او دلجویی کنید تا از فوتبال فراری نشود

گردآوری توسط گروه ورزش ممتازنیوز

ورزش > لیگ برتر – روابط عمومی کانون مربیان فوتبال ایران پس از اتفاقات در تمرین مس کرمان و کناره گیری مجتبی تقوی از هدایت این تیم بیانیه‌ای را صادر کرد.

به گزارش ممتاز؛پس از اینکه دستیاران مجتبی تقوی در کرمان،با برخود ناشایست تماشاگرنماها روبرو شدند امروز تقوی در کنفرانس خبری اش قبل از بازی با راه آهن استعفا داد تا به نوعی پاسخ این رفتارزشت آنها را داده باشد.این اتفاق در حالی افتاده است که کانون مربیان ایران در حمایت از مجتبی تقوی بیانیه ای را صادر کرده است.
متن این بیانیه به شرح زیر است:

از همان روزی که فوتبال وارد ایران شد، در نظر جماعت ورزش‌دوست، مغزها درست به اندازه پاها قابل احترام بوده‌اند. چه اینکه نام بسیار از فوتبالیست‌های ریز و درشت فراموش شده اما هنوز مردم ایران یک مربی خارجی به نام “رایکوف” را از یاد نبرده‌اند و در روزهای وفاتش، پارچه نوشته‌ای با مضمون تسلیت به او، از سوی فوتبالیست‌ها جلوی دوربین‌ها برده شد. از آن روزها، چند سال قبل و حالا اتفاقی که برای یکی از مربیان خوب فوتبال ایران رخ داده، جامعه مربیان کشور و همه اهالی فوتبال را نگران کرده است. مجتبی تقوی، سرمربی مس کرمان به عنوان یکی از نمادهای نسل مربیان جوان و پیرو اصول آکادمیک، در تیم مس کرمان با انواع و اقسام رفتارهای زشت و زننده مواجه شده و بیژن طاهری، دستیار با اخلاق و با دانشش هم در یکی از تمرینات اخیر، مورد ضرب و شتم گروهی تماشاگرنما قرار گرفت! قضاوت در مورد عملکرد تقوی و طاهری در حالی که لیگ هنوز آغاز نشده (!) قابل بحث و بررسی نیست اما فراتر از برد و باخت‌ها، برای کانون مربیان فوتبال ایران که نمایندگی از جامعه مربیان فوتبال کشور را برعهده دارد، حفظ شان مربی در اولویت است. در همین راستا درخواست اهالی این کانون از مسئولان ورزش استان کرمان، دلجویی سریع ازاین دو مربی جوان و بااخلاق است. اقدامی که سبب می‌شود نسل فردای ما، احترام به مربیان را از یاد نبرد.جامعه فوتبال ایران برای مغزهای فوتبالی‌اش احترام بسیاری قائل است؛ پس این اقدامات زشت نه قاعده که استثناست. با دلجویی کردن و جلوگیری از فراری شدن امثال طاهری و تقوی از فوتبال، اجازه ندهیم استثنای زشت، نهادینه شود.

۲۵۱ ۴۳


RSS
ماخذ: خبر آنلاین
باز نشر: پایگاه اینترنتی خبری تحلیلی ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.