بیایید به زبان و فرهنگ یکدیگر احترام بگذاریم

گردآوری شده به همت گروه فرهنگ خبرگزاری ممتازنیوز

یک طراح لباس مطرح کرد:

ما با احترام به زبان و فرهنگ هم باید یک دوستی مسالمت آمیز را در پیش بگیریم و به نظر من استفاده از حروف لاتین در لباس به شرطی که در کنار حروف فارسی باشد اشکالی ندارد.

آرزو رشیدی طراح باسابقه لباس، دربارهٔ وجود حروف لاتین بر البسه جوانان ایرانی به خبرنگار هنرآنلاین گفت: بودن حروف لاتین روی اشکال نیست و استفاده از هر چیزی در حد تنوع مانعی ندارد. اما این که به عنوان یک ایرانی بخواهیم چنین پدیده‌ای را جایگزین اصل کنیم اشکال دارد. زیرا حروف لاتین روی لباس برای یک جوان ایرانی باید حاشیه باشد نه متن.

وی ادامه داد: زمانی که ما خودمان حروفی که این شکیلی و زیبایی داریم اصلا نیازی نیست که به دنبال جایگزین بگردیم. قصد زیر سوال بردن زبان وفرهنگ‌های دیگر را ندارم اما باید بگویم اگر یک چینی حروف لاتین انگلیسی را جایگزین فرهنگ خود کند شاید نشود ایرادی به کارش وارد کرد. با تمام این‌ها این مسئاله در میان آن‌ها به هیچ عنوان رواج ندارد اما من ایرانی تا می‌توانم از فرهنگ‌های دیگر تقلید می‌کنم بدون توجه به فرهنگ غنی خودم.

وی افزود: با تمام این‌ها باید اعتدال را رعایت کرد و از افراط و تفریط در هرچیزی پرهیز نمود. زیرا افراط و تفریط آفت فرهنگی در همه مجامع جهانی است. درست است احترام به زبان فارسی برای ما در اولویت قرار دارد اما قرار نیست به زبان‌های دیگر بی احترامی کنیم و یا استفادهاز آن‌ها را در لباس جرم بدانیم.

این طراح لباس در پایان تصریح کرد: ما با احترام به زبان و فرهنگ هم باید یک دوستی مسالمت آمیز را در پیش بگیریم و به نظر من استفاده از حروف لاتین در لباس به شرطی که در کنار حروف خودمان باشد اشکالی ندارد.

انتهای پیام/۳۱


آخرین خبرها
ماخذ: هنرآنلاین
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.