بیایید دوپینگ را از پرورش اندام بزداییم

گردآوری توسط گروه ورزش ممتازنیوز

ورزش > مدیریت ورزش – رضا سلطانی نژاد

پرورش اندام یکی از رشته های مورد علاقه جوانان است .گواه این مدعا ، وجود چهار هزار باشگاه بدنسازی و فعالیت سه میلیون ورزشکار در این رشته در گوشه ، گوشه کشور است.فدراسیون پرورش اندام با شش رشته تحت پوشش(پرورش اندام، پاورلیفتینگ،قویترین مردان، بادی کلاسیک، مچ اندازی و پرس سینه)، به عنوان متولی، سیاست گذار و بالاترین مرجع این رشته ورزشی در داخل کشور ، قدمتی  هشت ساله در ایران مان دارد.

از زمان تشکیل این فدراسیون یعنی سال ۱۳۸۴ حاشیه های مدیریتی مختلفی همواره به مدیریت این فدراسیون گره خورده است. در حوزه روابط بین الملل با اعلام دوپینگ سه ورزشکار ایرانی در مسابقات آسیایی و جهانی و جریمه نه هزار دلاری که با ممانعت در پرداخت توسط فدراسیون منجر به تعلیق فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام شد.

رشته ای با این سطح توجه همگانی ، این قدر مهجور افتاده که اتفاقاتی تلخ چون تعلیق را به جان خریده است. با توجه به وجود پیشکسوتان خوش نامی از اهالی این رشته که تخصص، تعهد و اهلیت رشته را دارند ، می تواند ناجی این ورزش پر طرفدار شود. اعضای محترم مجمع که از نخبگان، زحمت کشان و خواص این رشته هستند ، به توجه به اصرار وزارت ورزش بر  انتخابات آزاد و دموکراتیک ، می توانند بر مبنای ارزیابی برنامه های ارائه شده توسط کاندیدها یکی از بهترین ها را برای ریاست انتخاب کند. محور های عمده این برنامه ها شامل باز مهندسی تعامل و مراوده با نهاد های بین المللی، مقابله با پدیده شوم دوپینگ و عرضه دارو ها و مکمل های غیر مجاز، حفظ شأن و شخصیت بزرگان این رشته، انجام انتصابات منطقی بر مبنای اصول قانونی و موازین اخلاقی، راه اندازی لیگ در رشته های بادی کلاسیک و پاور لیفتینگ که دارای مخاطبین باشگاهی است، برگزاری کلاس های آموزشی برای مربیان و داوران، بلاش مضاعف جهت اخذ میزبانی مسابقات قهرمانی آسیا، تعامل با اصحاب رسانه و … می باشند.

قهرمان اسبق بادی پرورش اندام ایران و آسیا

۴۱۴۱


RSS
ماخذ: خبر آنلاین
باز نشر: سایت خبری تحلیلی ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.