بیتا وکیلی با تازهترین نقاشی‌ خود در حراج تهران

۱۵خردادماه،

بیتا وکیلی که در سال های اخیر در حراجی های منطقه آثارش با اقبال خوبی روبرو شده است؛ یکی از تازهترین نقاشی هایش را به حراج تهران می آورد.

بیتا وکیلی درگفت وگو با خبرنگارتجسمی هنرآنلاین گفت: این نقاشی در ادامه منطقی آثار دوره های پیشین ام شکل گرفته، اما رگه هایی از تحولات اجتماعی و پیرامونی ام در این اثر به چشم می خورد.

او افزود: این اثررا در بهمن ماه سال در ابعاد ۱۲۰ در۱۲۰ خلق کرده ام.

نقاشی های بیتا وکیلی هیچ نوع رابطه ای با پدیده های آشنای موجود در محیط ندارند. او در نقاشی در جستجوی انتزاع خالص است و بی زمانی و مکانی، حذف روایت قصه گوازمهمترین ویژگی آثار اوست.

برای وکیلی پس از مدتی تصویر کردن اتفاقات طبیعی، کافی نبود و به نقل از خودش به دنبال عطر و طعم فضا می گشت.
دراین پروسه اتفاقات طبیعی به مرور به شکل های مشخص در طبیعت غالب شدند و کارهایش به سمت انتزاع پیش رفتند.

او همچنین دربارهٔ برپایی نمایشگاه انفرادی گفت: تا سال آینده قصد ندارم که نمایشگاه انفرادی برپا کنم؛ چون در سه سال قبل سه نمایشگاه انفرادی برپا کرده ام و باید به خودم فرصت خلق آثار تازه را بدهم و دست به تجربه های تازهی بزنم.

وکیلی افزود: زمانی که از یک هنرمند در بازار تجسمی آثار متعددی موجود باشد؛ مخاطب کمترنسبت به بازدید ازنمایشگاه آثار او اقبال نشان می دهد؛ اما وقتی یک هنرمند مدتی آثار تازهش را به نمایش نگذارد، مخاطب با اقبال بیشتری به بازدید نمایشگاه او می رود.

او همچنین دربارهٔ حضورش در نمایشگاه های گروهی گفت: من برای پر کردن رزومه کاری درنمایشگاه گروهی شرکت نمی کنم؛ اگرپیشنهاد شرکت درنمایشگاه گروهی خوبی به من شود، پس از بررسی می پذیرم.

بیتا وکیلی متولد ۱۳۵۲ تهران است. او در سال ۱۳۷۳ لیسانس نقاشی را از دانشگاه هنر و معماری و فوق لیسانس همین رشته را در سال ۱۳۷۹ از دانشگاه هنر اخذ کرده است.این نقاش عضو انجمن نقاشان ایران و عضو موسسه توسعه هنرهای تجسمی است.

وکیلی در بیش از ۴۰ نمایشگاه گروهی در ایران، دوبی، کانادا، ارمنستان و فرانسه آثارش را شرکت داده است.
این نقاش جوان درچند سال اخیر روند رو به رشدی را داشته و آثارش در حراج های کریستی اخیر به رکوردهای ۲۵ و ۳۲ هزار دلار دست یافته اند.

انتهای پیام/۳۲/۳۲


آخرین خبرها
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.